Actualitat

La comunitat Alumni evoluciona
[02/05/2012]
La quarta edició de la Jornada Anual Alumni ha servit perquè els graduats de la UOC comparteixin el plantejament d'una comunitat que es construeixi i creixi a partir de les inquietuds, les necessitats, les experiències i les aportacions dels mateixos graduats i graduades. Ho fan amb la complicitat total de la Universitat. A la Jornada Anual Alumni 2012, que s'ha celebrat a Barcelona, han assistit més de 200 graduats.

[Crònica de Núria Peraire]

La comunitat de graduats de la UOC ja ha arribat a les 35.000 persones. Tot un èxit que planteja nous reptes als quals ha fet referència el presentador de l’acte, Miquel Àngel Viciana, graduat en Administració i Direcció d’Empreses i actualment consultor de Competències TIC de la UOC. Durant la presentació, Viciana ha animat els assistents a «compartir els valors i els trets que ens identifiquen, les nostres inquietuds i també allò que volem i podem aportar amb l’objectiu de debatre sobre què farem a partir d’ara com a comunitat».

Precisament un cop feta la presentació, els Alumni mateixos han descrit els que creuen que són els seus principals potencials i valors. Han destacat el fet que són persones que s’autoexigeixen, que tenen una gran cultura de l’esforç i que són referents de canvi. Totes les idees han sorgit durant el debat, que ha començat amb el plantejament de la pregunta: «Som UOC. Què fem?». La Jornada també ha tingut una taula rodona per a saber com les empreses veuen els Alumni i per a reflexionar sobre quin valor hi afegeixen.

Un cop fetes les intervencions dels Alumni, la rectora, Imma Tubella ha encoratjat els Alumni a continuar amb la bona feina feta fins ara: «Vosaltres sou el nostre gran indicador d’èxit i ho vull reconèixer, sense vosaltres seríem un fracàs. Sou els nostres millors ambaixadors. Per això, des del Consell de Govern vam voler donar un nou impuls a la comunitat Alumni, vam voler fer un pas endavant molt més enfocat a l’acció. Ens volem posar a la vostra disposició per teixir aquesta teranyina que per a nosaltres és fonamental. Us ajudarem a tirar endavant. Sou la nostra millor carta de presentació».

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.