ESTUDIANTS      04/2014
ENTREVISTA
Albert Fabregat
Enginyer tècnic d'Informàtica de Gestió
«Qualsevol persona interessada en el món de la tecnologia hauria de trepitjar almenys una vegada el WMC»

Els Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC van ser presents a l’edició passada del Mobile World Congress de Barcelona per mitjà del WIPJam, una trobada de desenvolupadors d’aplicacions per a dispositius mòbils. En aquest context es va atorgar el premi al millor treball final de l’àrea de desenvolupament a Albert Fabregat, creador de War of Worlds, un joc de tipus arcade que ja està disponible al Google PlayStore.

------------
Abril 2014 / Joan Pla

Com va anar el MWC? Ens podries fer un resum de la teva participació i de les impressions que en vas tenir?

Va ser una experiència fantàstica! Els tres primers dies vaig estar al WipJam i van ser molt interessants tots els workshops, hackatons (trobada de programadors), etc. L’últim dia vaig estar al WMC i se’m va fer molt gran! Era enorme! Crec que qualsevol persona interessada en el món de la tecnologia hauria de trepitjar almenys una vegada el WMC.

Sobre World of Wars, està ja disponible per a qualsevol que la vulgui instal·lar?

Sí, està disponible en la Google PlayStore. Actualment hi és com a fase alfa, i espero tenir temps per a anar-la millorant.

Per a quina plataforma l'has feta (Android, iOS i Windows Phone)?

He utilitzat el framework Cocos2D-x (versió 2.3). Aquest framework permet desenvolupar aplicacions per a Android, iOS & Mac, Linux i Windows. Tot i que de moment només està disponible per a poder descarregar al Google Play Store.

Per què vas optar per fer un joc, i tipus Arcade?

Vaig optar per fer un joc perquè des de molt petit que programo videojocs. Molts cops havia començat projectes o jocs, però mai no els arribava a finalitzar per falta de temps. Per això vaig decidir aprofitar el TFG per a tenir una excusa i acabar-ne un d’una vegada.

Quins objectius tens per a aquesta app? Era només una excusa per a aprendre o vols continuar desenvolupant-la?

L’objectiu principal era poder finalitzar un joc des del principi fins al final i després intentar continuar desenvolupant-lo. També m’ha servit per a conèixer una mica més en profunditat el framework Cocos2D-x, del qual només tenia una miqueta d’experiència prèvia.

Serà sempre gratuïta?

Aquesta app sempre serà gratuïta, com a molt posaria publicitat no agressiva dins de l’app, però crec que de moment millor que sigui 100% gratuïta i sense publicitat.

Com a desenvolupador, per a quina plataforma prefereixes programar, Android, iOS o Windows Phone?

Prefereixo desenvolupar per a Android principalment per un motiu: costa molt poc publicar una aplicació a la Google Play Store. En canvi a l’AppleStore has de pagar anualment uns 99 $.

A més d'estudiar, treballes? Com t'organitzes el temps?

Sí, treballo a jornada completa com a enginyer de programari. Ha sigut bastant dur haver de treballar durant la jornada completa i finalitzar els estudis. Bàsicament era dedicar moltes tardes i caps de setmana a la UOC.

Quant de temps has dedicat de moment a aquesta aplicació?

Al TFG complet vaig dedicar tres mesos, però realment al desenvolupament de l’app mateixa vaig dedicar un mes. Després de finalitzar el TFC hi he dedicat uns quants dies més per anar-la polint una mica. Ara estic en una època de descans per a agafar forces i continuar desenvolupant.

Per què vas decidir estudiar Enginyeria Tècnica de Gestió a la UOC?

Vaig començar a estudiar Enginyeria Tècnica de Gestió a la UPC, però quan vaig començar a treballar a jornada completa, la solució més perfecta per a treballar i poder realitzar els meus estudis era estudiar a la UOC.

Com veus el futur de les aplicacions? La tecnologia cada cop serà més mòbil? Mòbils i tauletes acabaran substituint els ordinadors o sempre conviuran?

Crec que cada vegada les apps mòbils tenen un pes més gran en el nostre dia a dia, però també crec que els dispositius mòbils no poden substituir els ordinadors de sempre, ja que són complementaris. Segurament els dispositius mòbils substituiran alguns casos d’ús en què fins ara es feia servir un ordinador, però en la gran majoria de casos es continuarà utilitzant l’ordinador.

SABIES QUE...

El Twitter de UOC estudiant fa una mitjana de 40 piulades al mes?

+

El servei de carnets de la UOC genera una mitjana de 800 carnets d’estudiant al mes?

+

L’espai més vist de Benvinguts a la UOC és Com són les aules?