Tria de llibres

Mariano Cebrián - Modelos de televisión: generalista, temática y convergente con Internet

Modelos de televisin: generalista, temtica y convergente con Internet

Mariano Cebrián

resum

La televisi est en plena expansi i transformaci, incrementa la seva implantaci social i desenvolupa un discurs cada vegada ms diversificat en programacions i per canals de satllit, ones terrestres i cable. Aquesta obra tracta daquests canvis i aporta una anlisi global de la complexitat que ha adquirit la televisi. S'endinsa en l'estudi de les innovacions tcniques i del lligam que hi ha amb els processos comunicatius i discursius, i aprofundeix amb claredat en la caracteritzaci dels tres models de televisi vigents en l'actualitat el generalista, el temtic i el convergent amb Internet i tamb en les sinergies entre ells. En el llibre sexaminen els grans camps de continguts i serveis, la seva concentraci i convergncia recproca, i revela l'acumulaci de participants en l'autoria de la producci del discurs i les mutacions que es van esdevenint en els processos de recepci.

s una obra imprescindible per a conixer la situaci i les tendncies de la televisi. A ms de l'indubtable inters que t per a l'mbit universitari i professional de la comunicaci, aporta coneixements fonamentals per a altres camps cientfics i professionals i per a totes les persones interessades a conixer l'entorn en qu viuen, ats que la televisi s'ha installat en una crulla de dinamitzacions socials, poltiques, econmiques i culturals.

paraules clau

televisi, Internet, multimdia, interactivitat, processos de recepci

fitxa catalogràfica

Ttol: Modelos de televisin: generalista, temtica y convergente con Internet
Autor: Mariano Cebrin Herreros
Publicaci: Barcelona: Paids, 20
Collecci: Papeles de comunicacin (Paids); 41
Matria: Televisi, Televisi Aspectes socials, Programes de televisi Planificaci
ISBN: 84-493-1537-9

índex

1. Expansin tcnico-comunicativa
2. Transformaciones estratgicas en el discurso generalista
3. Desarrollo del modelo multitemtico
4. Organizacin e identidad de los canales y ofertas
5. Campos temticos
6. Servicios multimedia e interactivos
7. Convergencia e integracin de contenidos y servicios
8. Modelo convergente de televisin e Internet
9. Los nuevos territorios televisivos
10. Concentracin de contenidos en organizaciones enunciadoras complejas y globales
11. Sinergias y estrategias de multiexplotacin simultnea de los tres modelos
12. Procesos de recepcin: telespectadores, usuarios, activistas e interactivistas

Llicència de Creative Commons Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 2.5 de Creative Commons. Podeu copiar-la, distribuir-la i transmetre-la públicament sempre que citeu l'autor i UOC Papers, no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.ca.