• Escoltar

Vídeo de la xerrada: "De la recerca a l'empresa"

25/10/2012 Dins del cicle "Dijous amb l'OSRT"

Goldemar Solutions S.L. Aquesta empresa especialitzada en el desenvolupament de materials per purificar l’aire és resultat d’una activitat de recerca duta a terme a la universitat. El seu responsable, Ernest Mendoza, investigador del Centre de Recerca en Nanoenginyeria de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), va explicar, dins del cicle "Dijous amb l'OSRT", quins són els passos que ha hagut de donar per transferir la seva activitat d’R+D+i al món empresarial.

Contingut de la xerrada
Ernest Mendoza va exposar la seva visió de com es fa el salt d’un projecte de recerca a la creació d’una empresa spinoff. Fent servir la seva experiència com a model, va relatar aquest procés des de la descoberta al laboratori, la patent, la creació de l’empresa i el seu finançament. Mendoza va destacar què cal tenir en compte en aquest procés llarg i per què requereix un canvi de llenguatge i de visió respecte al del món de la recerca. Igualment, l’investigador de la UPC va incidir en per què “és un viatge extraordinàriament enriquidor, excitant i una bona manera de fer país, donant un retorn a la inversió pública en recerca”.

El cicle "Dijous amb l'OSRT" està organitzat per l'Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència de la UOC. Un cop al mes, un expert en un determinat aspecte relacionat amb l'activitat d'R+D+I condueix una xerrada sobre alguna temàtica d'interès per als que s'hi dediquen.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.