Àngel A. Juan, guardonat amb el Premi Luis Azcárraga 2017

20/06/2017

Dotat amb 12.000 euros, aquest guardó es concedeix cada any a aquells estudis, treballs o projectes que constitueixin una contribució singular pel transport aeri.

En la XXII edició dels premis de la Fundació ENAIRE d'enguany , el Premi Luis Azcárraga ha sigut un guardó compartit per dos treballs: “A multi-start randomized heuristics for real-life crew rostering problems in airlines with work-balancing goals” de Jesica de Armas Adrián, Luis Cadarso Morga, Angel A. Juan Pérez i Francisco Javier Faulín Fajardo i “Metodología para la optimización y análisis de la respuesta de medios e infraestructuras en el sistema aeroportuario en operaciones invernales mediante modelos basados en algoritmos genéticos”, de César Marín Fernández.

El jurat va decidir atorgar el premi a l'article “A multi-start randomized heuristics for real-life crew rostering problems in airlines with work-balancing goals”, d' Ángel A. Juan Pérez, director del grup de recerca ICSO de l' IN3-UOC, Jésica de Armas Adrián, de la Universitat Pompeu Fabra i membre extern del grup ICSO, Luis Cadarso Morga, de la Universidad Rey Juan Carlos i Francisco Javier Faulín Fajardo, de la Universidad Pública de Navarra, valorant la seva aportació al transport aeri en relació amb el desenvolupament de metodologíes d' assignació de recursos que permeten compatibilitzar una planificació de tripulacions eficient amb una gestió equilibrada de recursos.

El Premi Luis Azcárraga reconeix aquells treballs, estudis o projectes que constitueixin una contribució singular pel transport aeri en les seves manifestacions de planificació i organització, gestió econòmica i administrativa, impacte i preservació mediambiental, i en recerca i innovació tecnològica.

Els Premis Fundación ENAIRE, únics en el món aeronàutic espanyol, es crearen el 1995 amb l'objectiu d'estimular la dedicació a l'aeronàutica en qualsevol de les seves manifestacions i premiar aquells treballs, estudis o projectes mereixedors de reconeixement públic.