• Escoltar

Internet Interdisciplinary Institute (IN3) Notícies

07/04/2017

Mayo Fuster presents Procomuns to the European Parliament

Last Thursday 30th March, Mayo Fuster Morell, director of the Dimmons research group, participated on the event “Bridging Civic Innovation and Politics. Bottom-Up approach to policy-making: working with grassroots, creative communities and citizens”, organized by Europe of Freedom and Direct Democracy Group in the European Parliament.

23/03/2017

Xarxa nacional liderada pel grup SOM Research Lab aconsegueix finançament del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat

El ministeri acaba d'anunciar el finançament de la "Red temática en desarrollo de software dirigido por modelos" liderada pel grup de recerca SOM Research Lab de l’IN3 i dirigida per Robert Clarisó, professor dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC i membre investigador del grup.

02/02/2017

Participació del projecte GenPORT en el Gender in Physics Day de CERN

El passat 27 de gener, el projecte GenPORT, coordinat per la UOC, va rebre una invitació de la CERN (Organització Europea per a la Investigació Nuclear) per compartir la seva experiència en la creació d'una xarxa sobre gènere i ciència al Gender in Physics Day,  organitzat per la CERN, l'ESO (Observatori Europeu del Sud)  i NordForsk.

26/01/2017

Gènere i TIC i l'Institut Català de les Dones (IDC) signen un conveni de col.laboració per aturar el sexisme acadèmic

En les últimes dècades, les dones s'han incorporat massivament a la universitat i han accedit a estudis que tradicionalment havien estat fonamentalment d'homes, com ara medicina, matemàtiques o biologia. No obstant això, les desigualtats de gènere persisteixen en el moment de triar estudis i optar per una carrera professional: les joves segueixen descartant els estudis relacionats amb l'enginyeria i les ciències pures, i els nois mostren menys interès per les professions vinculades a les humanitats i les ciències socials. Aquesta segregació vocacional té importants conseqüències en les trajectòries professionals d'homes i dones, i perpetua una jerarquia social en què les dones participen de forma minoritària en els àmbits científics i tecnològics, que comprenen algunes de les professions més prestigioses i més demandades en l'actualitat.

19/12/2016

Montserrat Batet rep el Premi Dona TIC 2016

Montserrat Batet, investigadora del grup de recerca KISON, va ser guardonada en la categoria Acadèmica/ Investigadora.

05/12/2016

Ciència i tecnologia per altres mitjans: Anàlisi dels actors, espais i futur de la ciència i la tecnologia

Fa  unes dècades, els investigadors en Ciència, Tecnologia i Societat (CTS) van suggerir que la ciència i la tecnologia podrien ser considerades «polítiques per altres mitjans». Passats uns anys, els investigadors de CTS s'estan fixant en les propostes i experiències on la ciència i la tecnologia estan sent produïdes cada cop amb més freqüència «per altres mitjans» en una gran varietat d'activitats d'exploració. Aquestes inclouen l'articulació de col·lectius que no es corresponen amb els experts tradicionals en ciència i tecnologia, o que treballen de manera que posen en problemes el sistema establert de valors involucrat en la producció de coneixements i tecnologies. Per exemple, afavorint la creació de ciència oberta, projectes P2P basats ‐en el disseny DIY, comunitats de ciència ciutadana i creadors, projectes de tecnociència ecologistes i feministes, i moltes altres plataformes que busquen la creació d'alternatives als acords tecnocientífics públics i privats .

Per analitzar tot això,  la 4S, Society for Social Studies of Science, i la EASST, European Association for the Study of Science and Technology, celebren una conferència conjunta cada quatre anys.

08/11/2016

UOC researchers from KISON participate on the 14th Edition of RECSI

The Spanish Meeting on Cryptology and Information Security (RECSI) is the Spanish reference scientific Conference in the field. Every two years the most important national researchers attend this event, and renowned foreign researchers are invited. In the meeting recent advances in security will be presented to the main agents of the Information Society, in order to provide a forum for exchanging ideas, increase knowledge and share experiences in the field of Security.

05/10/2016

Què és BITS? Una iniciativa per a debatre sobre soberania tecnològica

Barcelona Initiative for Technological Sovereignty (BITS) és una aliança interdisciplinària que analitzarà un programa tecnològic arrelat en la democràcia, la solidaritat i l'autonomia. Aquesta iniciativa, compta amb la participació d'Arnau Monterde, investigador del grup de recerca CNSC.

03/10/2016

Premi al millor article a la Conferència MobileHCI '16

Andrea Rosales, investigadora postdoctoral del grup de recerca de Communication Networks and Social Changes (CNSC), guanya el premi al millor article presentat a la Conferència "MobileHCI '16, International Conference on Human-Computer Interaction with Mobile Devices and Services", que va tenir lloc a Florència del 6 al 9 de setembre d'enguany.

09/06/2016

GENTIC consolida el seu tercer projecte H2020 Project amb EFFORti

EFFORTi - Creació d’un marc d’avaluació per a la igualtat de gènere