La UOC acull l'IPIN 2021, l'esdeveniment més important del món en posicionament i navegació en interiors

30/12/2021

Entre el 28 de novembre i el 2 de desembre de 2021 va tenir lloc, a l'hotel Evenia de Lloret de Mar, el congrés més important en posicionament en interiors: The International Conference on Indoor Positioning and Indoor Navigation 2021 (IPIN 2021). Després de la cancel·lació de l'IPIN 2020 de Pequín a causa de la pandèmia, l'IPIN 2021 va arribar després de dos anys sense que la comunitat del posicionament i la navegació en interiors es pogués trobar.

La UOC era la institució que acollia el congrés; en particular, el grup ICSO, l'IN3 i els Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació (EIMT). El Dr. Antoni Pérez-Navarro, membre del grup ICSO de l'IN3 i dels EIMT, va ser el president de l'esdeveniment. Van col·laborar en l'organització la Universitat Jaume I (en concret, el Dr. Raúl Montoliu com a copresident) i UBIK Geospatial Solutions (a través del Dr. Joaquín Torres-Sospedra com a copresident). ABC4Events va actuar com a mànager de l'esdeveniment.

L'IPIN 2021 va comptar amb la col·laboració de diversos patrocinadors: Huawei com a gold sponsor, MDPI com a silver sponsor i Nexus Geographics com a bronze sponsor. A més, com a patrocinadors tècnics hi havia els capítols espanyols de l'Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), de la IEEE Instrumentation & Measurement Society i de la IEEE Aerospace and Electronic Systems Society.

Per a la inauguració, hi va haver missatges del rector de la UOC i de l'alcalde de Lloret de Mar.

Sens dubte, va ser un esdeveniment marcat per la pandèmia, per la qual cosa es va incloure l'opció de participar-hi en línia. En total, hi van assistir 114 persones de manera presencial (a banda dels tres presidents) i 85 en línia. Hi va haver 85 ponències corresponents a reference papers (36 de les quals en línia) i 41 ponències de work-in-progress (20 de les quals en línia).

S'ha convidat totes les persones que va presentar algun treball a enviar-ne una versió ampliada per al número especial de la revista Sensors, Q1 i Q2 en diverses categories de JCR (és important fer notar que el número especial està obert a tothom qui vulgui enviar-hi treballs). A més de les ponències, l'esdeveniment es va completar amb quatre tutorials el primer dia.

D'altra banda, hi va haver una competició que, a causa de la pandèmia, enguany només va tenir lloc en modalitat off-site, els premis de la qual va patrocinar Frontiers. També hi ha obert un research topic relacionat amb els temes de l'esdeveniment.

A més de les activitats científiques, es van celebrar diversos actes lúdics que van contribuir a fomentar la relació entre els participants, com la recepció de benvinguda, el networking in the kitchens o el sopar social.

Tot això ha portat a actualitzar els avenços en el posicionament i la navegació en interiors, però també al retrobament d'aquesta comunitat després de dos anys, del qual s'esperen fruits en forma de noves línies de col·laboració en el futur.