Neix el Centre de Recerca en Ciberseguretat de Catalunya (CYBERCAT)

09/05/2018

El dimarts 8 de maig de 2018 va tenir lloc l’acte de presentaci pblica del Centre de Recerca en Ciberseguretat de Catalunya (CYBERCAT).

El CYBERCAT neix com un centre de recerca interuniversitari, format per sis universitats (URV, UOC, UdL, UPC, UAB i UPF) i coordinat per la URV. Integra els grups de recerca catalans que treballen en tecnologies de seguretat i de privadesa de la informaci.

La ciberseguretat i la protecci de la privadesa han esdevingut grans prioritats de la nostra societat, i sn perfectament compatibles des del punt de vista tecnolgic. Els sistemes d’informaci i les xarxes de comunicaci segures sn essencials per mantenir l’economia digital en marxa i, fins i tot, per protegir la democrcia.

Els grups i investigadors principals que integren el CYBERCAT sn:

• El grup CRISES, coordinat pel Prof. Josep Domingo-Ferrer (director en funcions del CYBERCAT), amb seu a la Universitat Rovira i Virgili.

• El grup KISON, coordinat pel Dr. David Megas, amb seu a l’IN3 de la Universitat Oberta de Catalunya.

• El grup ISG, coordinat pel Prof. Miquel Soriano, amb seu a la Universitat Politcnica de Catalunya.

• El grup MAK, coordinat pel Dr. Jorge Villar, amb seu a la Universitat Politcnica de Catalunya.

• El grup C&G, coordinat pel Dr. Josep M. Miret, amb seu a la Universitat de Lleida.

• El grup SENDA, representat pel Dr. Jordi Herrera, amb seu a la Universitat Autnoma de Barcelona.

• El grup WICOM, representat per la Dra. Vanesa Daza, amb seu a la Universitat Pompeu Fabra.

Podeu ampliar aquesta informaci clicant aqu.