Neix el Centre de Recerca en Ciberseguretat de Catalunya (CYBERCAT)

09/05/2018

El dimarts 8 de maig de 2018 va tenir lloc l’acte de presentació pública del Centre de Recerca en Ciberseguretat de Catalunya (CYBERCAT).

El CYBERCAT neix com un centre de recerca interuniversitari, format per sis universitats (URV, UOC, UdL, UPC, UAB i UPF) i coordinat per la URV. Integra els grups de recerca catalans que treballen en tecnologies de seguretat i de privadesa de la informació.

La ciberseguretat i la protecció de la privadesa han esdevingut grans prioritats de la nostra societat, i són perfectament compatibles des del punt de vista tecnològic. Els sistemes d’informació i les xarxes de comunicació segures són essencials per mantenir l’economia digital en marxa i, fins i tot, per protegir la democràcia.

Els grups i investigadors principals que integren el CYBERCAT són:

• El grup CRISES, coordinat pel Prof. Josep Domingo-Ferrer (director en funcions del CYBERCAT), amb seu a la Universitat Rovira i Virgili.

• El grup KISON, coordinat pel Dr. David Megías, amb seu a l’IN3 de la Universitat Oberta de Catalunya.

• El grup ISG, coordinat pel Prof. Miquel Soriano, amb seu a la Universitat Politècnica de Catalunya.

• El grup MAK, coordinat pel Dr. Jorge Villar, amb seu a la Universitat Politècnica de Catalunya.

• El grup C&G, coordinat pel Dr. Josep M. Miret, amb seu a la Universitat de Lleida.

• El grup SENDA, representat pel Dr. Jordi Herrera, amb seu a la Universitat Autònoma de Barcelona.

• El grup WICOM, representat per la Dra. Vanesa Daza, amb seu a la Universitat Pompeu Fabra.

Podeu ampliar aquesta informació clicant aquí.