Notcies

Darrers dies per a proposar projectes per a ser impulsats amb l'SpinUOC

11/12/2017
Rubn Permuy
Coneixeu les opinions d'alguns participants d'altres edicions

La 6a. edici de l’SpinUOC ja s’ha posat en marxa. Fins al 7 de gener del 2018 s oberta la convocatria per a proposar projectes per al programa de suport a l’emprenedoria i al coneixement transferible de la UOC, emmarcat en Hubbik. s una iniciativa adreada a tota la comunitat: estudiants, alumni, professors, professors col·laboradors, investigadors i personal de gesti. D’entre totes les propostes, se seleccionaran vuit projectes que rebran acompanyament personalitzat per a presentar-los el 14 de juny en l’acte final. Enguany s’hi lliuraran tres premis en metl·lic —un de tres mil euros i dos ms de dos mil— i totes les propostes presentades a la convocatria rebran formaci inicial en emprenedoria. Si teniu un projecte entre mans i voleu que us ajudem a fer-lo crixer, noms ens l’heu d’explicar breument emplenant aquest formulari.

Satisfacci dels protagonistes

Des del 2013, s’han presentat a aquest esdeveniment, davant de parts interessades i inversors, 44 projectes, que han rebut suport personalitzat sobre com han de presentar en pblic el seu projecte i sobre el seu model de negoci, entre altres qestions.

«Tot va comenar com una curiositat… Li vaig dir al Jaume —el seu soci—: per qu no participem en l’SpinUOC? I ens van seleccionar. A partir d’aqu, l’emoci va anar a ms!», apunta Jos Antonio Lavado, un dels responsables d’eQuliment, entitat per a la gesti solidria d’aliments, professor col·laborador de la UOC del mster universitari de Responsabilitat Social Corporativa, presentat el 2016 (vegeu-ne la presentaci). «El suport de Hubbik per a preparar la presentaci va ser impressionant! Els nervis al comenament de la nostra intervenci a l’SpinUOC els vam superar rpidament amb la confiana que tenim en eQuliment», afegeix. «I, desprs, la gran sorpresa! El suport financer de la UOC amb Invergy en el projecte, amb el seu acompanyament actual estratgic», destaca Lavado. «Qu ms se li pot demanar a l’SpinUOC?», conclou el participant.

«Guanyar el premi del pblic de l’SpinUOC 2017 amb el meu projecte Jo tamb llegeixo (vegeu-ne la presentaci) ha significat donar-li un impuls que no hauria imaginat el dia que vaig decidir presentar-m’hi», aclareix Gemma Fbregas, mster en Aplicacions Multimdia: Disseny i Desenvolupament de Smart Content per la UOC. «Tots els contactes que he fet amb persones i empreses interessades en el projecte m’han enriquit per a conixer una realitat fins aleshores desconeguda per a mi», afegeix. «La difusi que se n’ha fet des de la UOC ha visibilitzat el projecte a mitjans de comunicaci, i aix ens ha perms arribar a futurs usuaris», indica l’alumni de la UOC. «Grcies a la UOC, l’aplicaci pensada per a ajudar nens amb sndrome de Down amb la lectura s a les portes d’aconseguir finanament d’una fundaci privada important. Si tot continua a bon ritme, l’aplicaci podria estar disponible l’any vinent», conclou Gemma Fbregas.

Geomotion Games, empresa especialitzada en videojocs formatius, va ser un dels projectes guanyadors de l’edici del 2016 (vegeu-ne la presentaci). Pau Ynez, investigador col·laborador dels Estudis de Cincies de la Informaci i de la Comunicaci, n’s un dels responsables: «Desprs de l’SpinUOC vam formar part de l’estand de la UOC del 4YFN, l’esdeveniment internacional d’empreses emergents tecnolgiques del Mobile World Capital Barcelona», apunta. «Aquesta oportunitat ha estat fonamental per al creixement de Geomotion Games, ja que ens va oferir una plataforma de promoci dels nostres productes i serveis que ens ha perms augmentar el nombre de clients i d’usuaris», indica Ynez. «A ms, tota la difusi de la UOC en mitjans de comunicaci i xarxes socials ha augmentat la nostra repercussi», conclou.

Impulsem plegats les vostres idees de negoci

Voleu que la UOC us ajudi a fer crixer els vostres projectes com ho ha fet amb els del Jos Antonio, la Gemma o el Pau? Noms heu d’emplenar aquest formulari abans del 7 gener.

L’SpinUOC es duu a terme en el marc de Hubbik, la plataforma de la UOC creada per a fomentar la innovaci, la transferncia, l’emprenedoria i la col·laboraci oberta de la ‎Universitat. Una iniciativa que t el suport d’Estrella Damm, Foment del Treball, Ramon Molinas Foundation, Seed&Click i la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, amb el cofinanament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).