Premi 2019 Outstanding Paper Award d'Emerald Publishing per a un article d'i2TIC i GenTIC

Fotografia de Maarten van den Heuvel a Unsplash.

28/10/2019

Pilar Ficapal-Cusí i Joan Torrent-Sellens, professors de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i membres del grup de recerca i2TIC de la Universitat Oberta de Catalunya, juntament amb Milagros Sáinz, directora del grup d’investigació Gènere i TIC de l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3-UOC) i Ángel Díaz-Chao (Departament d’Economia Aplicada de la Universidad Rey Juan Carlos) han rebut el Emerald Literati Award for Excellence 2019, en la categoria de Outstanding Paper, per l'article "Gender inequalities in job quality during the recession".

L'article es va publicar a la revista Employee Relations: The International Journal al gener de 2018 i analitza empíricament les diferències de gènere en la qualitat del treball durant els primers anys de la crisi econòmica a Espanya. Els autors van utilitzar dades de l'Enquesta de Qualitat de Vida Laboral i van aplicar el mètode de modelatge d'equacions estructurals (SEM) de dues etapes a una mostra representativa de dones i homes empleats a Espanya el 2008 i el 2010.

Els resultats van revelar que la millora en la qualitat del treball era més favorable per als homes que per a les dones. A més, les diferències de gènere en l'explicació de la qualitat del treball van augmentar considerablement a favor dels homes en relació amb dimensions explicatives com: qualitat intrínseca del treball; organització del treball i relacions laborals; condicions de treball, intensitat del treball i salut i seguretat en el treball; i compensacions extrínseques. La desigualtat en la dimensió sobre equilibri entre vida personal i laboral, en canvi, es va mantenir estable en aquest període.

L'article complet està disponible en accés obert aquí.