Premi 2019 Outstanding Paper Award d'Emerald Publishing per a un article d'i2TIC i GenTIC

Fotografia de Maarten van den Heuvel a Unsplash.

28/10/2019

Pilar Ficapal-Cus i Joan Torrent-Sellens, professors de la Facultat de Cincies Econmiques i Empresarials i membres del grup de recerca i2TIC de la Universitat Oberta de Catalunya, juntament amb Milagros Sinz, directora del grup d’investigaci Gnere i TIC de l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3-UOC) i ngel Daz-Chao (Departament d’Economia Aplicada de la Universidad Rey Juan Carlos) han rebut el Emerald Literati Award for Excellence 2019, en la categoria de Outstanding Paper, per l'article "Gender inequalities in job quality during the recession".

L'article es va publicar a la revista Employee Relations: The International Journal al gener de 2018 i analitza empricament les diferncies de gnere en la qualitat del treball durant els primers anys de la crisi econmica a Espanya. Els autors van utilitzar dades de l'Enquesta de Qualitat de Vida Laboral i van aplicar el mtode de modelatge d'equacions estructurals (SEM) de dues etapes a una mostra representativa de dones i homes empleats a Espanya el 2008 i el 2010.

Els resultats van revelar que la millora en la qualitat del treball era ms favorable per als homes que per a les dones. A ms, les diferncies de gnere en l'explicaci de la qualitat del treball van augmentar considerablement a favor dels homes en relaci amb dimensions explicatives com: qualitat intrnseca del treball; organitzaci del treball i relacions laborals; condicions de treball, intensitat del treball i salut i seguretat en el treball; i compensacions extrnseques. La desigualtat en la dimensi sobre equilibri entre vida personal i laboral, en canvi, es va mantenir estable en aquest perode.

L'article complet est disponible en accs obert aqu.