6/10/16 · Institucional

La UOC i UniAndes lideren una recerca sobre l'ús de les TIC en les universitats de Colòmbia

Un projecte coordinat per la UOC i la Universitat de Los Andes (UniAndes) analitzarà la implantació de les TIC en les universitats colombianes, així com la seva relació amb les metodologies docents i el seu impacte en el rendiment acadèmic. L'equip d'investigació internacional espera que els resultats permetin contribuir a la millora del model d'educació superior del país llatinoamericà, incorporant de manera més decidida les metodologies en línia de les quals la UOC és referent. La setmana del 19 al 23 de setembre el grup d'investigadors va participar en diverses sessions de treball a la seu de la Universitat.

La recerca «La Universidad colombiana en la Sociedad Red» examinarà les pràctiques docents, les estratègies d'aprenentatge i els resultats acadèmics dels diferents models formatius universitaris, segons l'ús més o menys intens de la tecnologia en l'educació superior de Colòmbia.

L'investigador de la UOC Josep M. Duart dirigeix el projecte en l'àmbit internacional, mentre que des de Colòmbia assumeix el rol de codirector Álvaro Galvis, de la Universitat de Los Andes. Tots dos coordinen un equip format pels investigadors de la UOC Julio Meneses i Sergi Fábregas, professors dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació, i de les dotze principals universitats colombianes: la Universitat de Los Andes, la Universitat Nacional, la Universitat de la Sabana, la Pontifícia Universitat Xaveriana, la Universitat d'Antioquia, la Universitat EAFIT, la Universitat del Valle, la Universitat del Nord, la Universitat Autònoma de Bucaramanga, la Universitat Autònoma de Manizales, la Universitat Cooperativa de Colòmbia i Uniminuto.

«Comptem amb la col·laboració d'importants universitats de diferents regions de Colòmbia, de modalitats sobretot presencials però també a distància i virtuals, i a l'abast de diferents estrats socioeconòmics de la societat», explica Duart, que espera obtenir els primers resultats a la primavera i difondre els resultats del projecte a escala mundial l'any vinent.

Veure més sobre Institucional