El 37% dels universitaris catalans amb discapacitat estudia a la UOC

Foto: Rawpixel.com / Unsplash (CC)
17/07/2017
Redacci
La Universitat adapta proves i materials a les necessitats d'un miler d'alumnes, a qui fa un seguiment personalitzat

Bona part dels universitaris catalans amb discapacitat trien la UOC per cursar estudis superiors. Dels 2.854 estudiants amb discapacitat del curs 2015-2016, 1.064 estan matriculats a la UOC. Pel que fa al conjunt de l'Estat, la UOC ocupa la tercera posici en nombre d'estudiants discapacitats, noms per darrere de la UNED i de la Universitat de Valncia, a la qual segueix de ben a prop. Aix ho reflecteix la darrera edici de la Guia d'atenci a la discapacitat a la universitat 2017 de la Fundaci Universia.

A la UOC, en noms dos anys, aquest col·lectiu ha crescut en 200 persones i ha passat de 873 estudiants a 1.064. La universitat ofereix a aquests estudiants un seguiment personalitzat, la possibilitat de gaudir d'adaptacions en el format de les proves d'avaluaci finals i continuades, adaptacions curriculars, estudiar amb materials i web adaptats i prctiques adaptades a les seves capacitats. Tamb se'ls hi apliquen les mateixes exempcions i descomptes que a la resta d'universitats pbliques catalanes en les titulacions oficials.

Ms universitaris amb discapacitat

El creixement del col·lectiu a la UOC segueix la tendncia estatal de creixement. Aquest curs 2016-2017, un total de 20.793 universitaris amb discapacitat estudien a universitats espanyoles. Representen l'1,4% del conjunt de la comunitat universitria.

El nombre d'estudiants amb discapacitat matriculats a les universitats espanyoles ha augmentat en 98 persones; un 0,5% ms que el 2015-2016. El mig punt de creixement s rellevant, perqu des del 2015 es registrava un descens de matriculacions del 6%.

Segons l'informe editat per la Fundaci Universia i Endesa, creix tamb el nombre d'estudiants que segueixen els estudis en la modalitat presencial ¿en sn 12.641, un 39% del total¿ respecte dels que estudien a distncia, que en sn 8.152. De fet, en els darrers tres anys els estudiants matriculats a universitats presencials han crescut un 3%. En canvi, ha baixat un 4% la modalitat no presencial. En aquest sentit, cal subratllar que la UOC s'escapa de la radiografia global.

Recursos especialitzats

La desena edici de la Guia d'atenci a la discapacitat a la universitat 2017 recull tots els serveis, beques i ajuts que ofereixen les universitats espanyoles per afavorir la inclusi educativa. Tamb hi ha el contacte de les rees responsables del suport a les persones amb discapacitat de les 77 universitats espanyoles que col·laboren amb la guia, i la relaci de serveis que ofereix cadascuna. A banda, s'hi pot trobar informaci sobre accessibilitat, voluntariat, orientaci laboral i prctiques professionals. Aquesta guia es distribueix gratutament a 11.362 centres educatius de secundria, batxillerat i orientaci educativa de l'Estat.