Comunicat de la UPC, la UB, la UOC i la UPF sobre la uniˇ del tramvia per la Diagonal

Foto: TRAM
21/03/2018
Rectors de la UB, la UPC, la UOC i la UPF
La UPC, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) signen el segŘent comunicat sobre la uniˇ dels dos trams del tramvia per la Diagonal de Barcelona

El proper Plenari de l'Ajuntament de Barcelona votarÓ la proposta de connexiˇ dels dos Tramvies per la Diagonal. Les universitats que signen aquest escrit volen posar de manifest les segŘents consideracions:

La uniˇ dels dos trams per la Diagonal Ús una decisiˇ molt important per tenir una mobilitat sostenible a la ciutat i per extensiˇ a l'└rea Metropolitana de Barcelona. Entre els avantatges que tindria aquesta uniˇ es poden destacar els segŘents:

• AjudarÓ a crear una xarxa de transport p˙blic, tot reforšant la mobilitat sostenible, no contaminant, c˛moda i de gran capacitat (es preveu que transporti un nombre de persones equivalent als FGC que connecten Plaša Catalunya amb Sabadell).

• PermetrÓ el desplašament entre diversos campus sense haver de canviar de mitjÓ de transport.

• CrearÓ una alternativa no contaminant i rÓpida, que permetrÓ el desplašament entre Plaša de les Gl˛ries i Plaša Francesc MaciÓ en 15 minuts, i potenciarÓ i dinamitzarÓ tot el transport p˙blic.

• PermetrÓ disminuir el temps de desplašament dels estudiants, treballadors i professors de les universitats catalanes de la conurbaciˇ.

• AjudarÓ a fer front als efectes de la contaminaciˇ generada per la mobilitat.

• PermetrÓ connectar bona part de les universitats i centre de recerca de Barcelona que estan situades al llarg de l'Avinguda Diagonal. A mÚs de la facilitat que permetrÓ als estudiants, PAS i professors poder desplašar-se, facilitarÓ les interrelacions entre totes elles, punt clau per poder tenir paper fort en algunes instÓncies europees.

• EnviarÓ una visiˇ de Barcelona de fort impacte: verda, sostenible i pensada per a les persones i la millora de la qualitat de vida.

Naturalment, aquesta Ús una llista d'avantatges que veiem en aquesta opciˇ. Per˛ som conscients de que, a l'hora de prendre la decisiˇ de tirar endavant o no el projecte, cal tenir en compte altres aspectes. Posem a disposiciˇ dels responsables de l'Ajuntament, la possibilitat de compartir els nostres criteris tŔcnics i acadŔmics per valorar els benefici, els costos i les possibles alternatives.

Estem convenšuts que des del consistori s'han avaluat totes les opcions. La Diagonal segueix sent una via imprescindible per la ciutat i confiem que el projecte pugui tirar-se endavant per progressar cap a una ciutat amb una mobilitat mÚs sostenible.

Rectors de la UB, la UPC, la UOC i la UPF