Notcies

Curs europeu sobre els reptes de les universitats en l'era digital

09/04/2018
En el marc del projecte D-Transform

Amb una societat cada vegada ms determinada per la tecnologia, les universitats han d'adaptar-se als canvis produts pels reptes de l'era digital: per aix s important que els lders de l'educaci superior aprofitin els recursos digitals per a trobar la millor estratgia per als canvis que cal impulsar. Aquest s l'objectiu de la quarta edici del curs en lnia obert i massiu (massive online open course, MOOC) impulsat pel projecte europeu D-Transform, en el qual va participar la UOC sota la coordinaci de Marta Aymerich, vicerectora de Planificaci Estratgica i Recerca.

Aquest MOOC ‒que, tot i que ja ha comenat, s encara obert a la participaci‒ t com a objectiu sensibilitzar sobre els recursos digitals com a factor estratgic per a la transformaci universitria, amb un enfocament especial en els processos d'ensenyament i aprenentatge. El curs explorar models d'obertura de l'educaci superior; els recursos educatius oberts (REO; en angls, open educational resources, OER) i els MOOC com a factors d'innovaci; les biblioteques acadmiques i els espais d'aprenentatge digitalitzats; l'avaluaci i els crdits en un context millorat per la tecnologia; l'analtica d'aprenentatge; i la superaci de la resistncia acadmica a l'ensenyament amb les TIC, entre altres qestions. El MOOC promou una reflexi sobre els reptes prctics i ofereix oportunitats de creaci de xarxes en un context no formal.

El curs s'adrea a rectors d'universitat, vicerectors, responsables d'aprenentatge en lnia, degans, directors operatius i qualsevol professional interessat en l'estratgia digital de les universitats.

Tant Marta Aymerich com Josep A. Planell, rector de la UOC, van formar part de l'equip d'experts entrevistats pels recursos d'aprenentatge del MOOC.

Ms informaci i inscripci en aquest enlla.

D-Transform

Aquest MOOC s organitzat per la Universitat Politcnica de Mil, en el marc del projecte europeu Transforming Universities of the Digital Age (D-Transform), finanat pel programa europeu Erasmus+. En aquest projecte, a ms de la Universitat Politcnica, hi van participar la UOC, amb Marta Aymerich com a investigadora principal; la Xarxa Europea d'Aprenentatge en Lnia i a Distncia (European Distance and E-Learning Network, EDEN); la Fondation Maison des Sciences de l'Homme, com a coordinadora; Sero Consulting Ltd; la Universitat de Tecnologia i Economia de Budapest i la Universitat de Lorena. El 2016 la UOC hi va acollir la seva 1st Leadership School.