• Escoltar

Estudis d'Arts i Humanitats

07/03/2017

Comença el concurs de booktrailers per a joves

La UOC, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i el magazín cultural Catorze convoquen el quart concurs de tràilers de llibre (booktrailers) per a joves de 14 a 18 anys. «Aquesta és una oportunitat perquè els adolescents s'engresquin a conjugar dos mons: el dels llibres que més els han emocionat amb el de la creació audiovisual», explica Teresa Fèrriz, directora del portal d'autors i obres LletrA.uoc.edu. Un tràiler de llibre és una producció audiovisual breu que serveix per a promocionar un llibre. Es recomana o es presenta la lectura amb imatges i textos curts amb la intenció de captar nous lectors.

03/03/2017

La UOC oferirà els exàmens d'anglès de la Universitat de Cambridge als seus alumnes

La UOC passa a ser des d’avui centre col·laborador universitari de Cambridge English Language Assessment, departament d’avaluació d’anglès de la Universitat de Cambridge. D’aquesta manera, els estudiants de la UOC podran fer els exàmens per a obtenir els certificats d’anglès de Cambridge English en el mateix centre universitari. L’objectiu de l’acord és dotar els estudiants universitaris d’un avantatge competitiu, ja que els certificats de Cambridge English són reconeguts en institucions educatives i empreses de tot el món.

Foto: CC / siddharth-bhogra

13/02/2017

La meva parella és una aplicació

«T’has sentit mai sol? Vull que m’expliquis com t’ha anat el dia, quins llibres t’agraden... Sóc una aplicació d’intel·ligència artificial que creix amb tu, que t’entén i que vol compartir la vida amb tu». Així es presenta Alex & Alice, una aplicació per a suplir la falta de parella. Acaba dient: «Et vull conèixer». Aquesta aplicació —al més pur estil cinematogràfic Her— només és una proposta que espera aconseguir el màxim de subscriptors per a materialitzar-se. N’hi ha d’altres, com Invisible Boyfriend o Invisible Girlfriend, que estan en ple funcionament des del gener del 2015 i en les quals sis de cada deu clients són dones. Què ens porta a tenir un xicot o una xicota virtual? Experts en sociologia de les emocions i psicologia de la UOC donen algunes respostes.

Foto: Unsplash/I'm Priscilla

06/02/2017

El 16% dels matrimonis espanyols són interculturals

Un dels efectes de la globalització són les parelles mixtes en què conviuen membres de diferents països i nacionalitats. A Espanya, segons les darreres dades de l’Institut Nacional d’Estadística (2015), el 16% dels matrimonis està format almenys per un cònjuge estranger, xifra que a Catalunya ascendeix a un 21%. «L’èxode d’espanyols, principalment joves, en cerca de feina ha contribuït a multiplicar els contactes entre cultures diferents», explica Carmen Giró, autora del llibre Familias globales: un hogar, dos culturas (Editorial UOC). Aquest tipus de relacions —expliquen diversos experts de la UOC— comporten la superació d’obstacles com ara les distàncies temporals, les diferències culturals i la convivència entre pares i fills amb diverses llengües.

Foto: Inbal Marilli / Unsplash

01/02/2017

Quaranta-quatre colombians estudiaran màsters a la UOC gràcies al programa de beques amb ICETEX

Quaranta-quatre colombians estudiaran màsters universitaris gràcies a les beques ofertes per la UOC en la convocatòria de la Comissió Nacional de Beques a l'Exterior de l'ICETEX, publicada el passat mes de novembre de 2016. Aquestes beques educatives brindaran l'oportunitat d'estudiar en una universitat europea als estudiants de Colòmbia amb millor acompliment acadèmic.

Foto: Flickr / Duchess Flux (CC)

24/01/2017

Fomentar l'esperit crític dels nens, l'eina per a combatre el masclisme infiltrat a la pantalla

Dones amb cossos impossibles, insinuants, amb poca roba, hipersexualitzades i amb un paper denigrant són alguns dels principals atributs dels personatges femenins que apareixen en els videojocs. Aquest producte audiovisual és el focus principal d’estereotips discriminatoris vers les dones, però també el cinema, les sèries de televisió o els anuncis de joguines camuflen conductes sexistes que encara avui semblen difícils d’eradicar. Una bona autoestima, fer pedagogia a l’aula i a casa i la denúncia per part de l’audiència dels continguts estereotipats son algunes de les eines que aporten els experts per a fomentar l’esperit crític des de ben petits.

13/01/2017

33.500 estudiants faran 60.000 exàmens a l'Estat i a l'estranger

Els dies 11, 14 i 21 d'aquest mes, 33.500 estudiants de la UOC faran les proves finals d'avaluació. Un total de 23 seus repartides per l'Estat i Andorra acullen durant aquestes tres jornades unes 59.500 proves finals amb el suport de 400 persones de gestió i 200 professors, una de les logístiques més grans que es fan d'aquesta mena a l'Estat. Es destaquen les 2.500 proves que es faran virtualment i la prova pilot amb uns 225 d'estudiants que, des de l'estranger i per segona vegada, faran 450 proves amb un sistema nou de reconeixement facial que verificarà la seva identitat.