• Escoltar

Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació

07/04/2017

El cinema fantàstic s'estrena a la Universitat amb un màster

Un dels motors del sector audiovisual d'avui dia és el gènere fantàstic. Molts dels títols vinculats al gènere formen part de l'imaginari cultural col·lectiu. A més, són films que mouen un volum de negoci importantíssim. Avatar va recaptar 2.788 milions de dòlars en l'àmbit mundial; Star Wars: El despertar de la fuerza, 2.068,2, i Jurassic World va fregar els 1.700 milions. A més d'un bon guió, els experts asseguren que la clau de l'èxit és la innovació constant del gènere i la capacitat dels professionals de generar idees i projectes nous. I aquest és el motiu principal de la posada en marxa del màster de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània que llancen conjuntament la UOC i Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya.

Foto: UOC

07/03/2017

Comença el concurs de booktrailers per a joves

La UOC, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i el magazín cultural Catorze convoquen el quart concurs de tràilers de llibre (booktrailers) per a joves de 14 a 18 anys. «Aquesta és una oportunitat perquè els adolescents s'engresquin a conjugar dos mons: el dels llibres que més els han emocionat amb el de la creació audiovisual», explica Teresa Fèrriz, directora del portal d'autors i obres LletrA.uoc.edu. Un tràiler de llibre és una producció audiovisual breu que serveix per a promocionar un llibre. Es recomana o es presenta la lectura amb imatges i textos curts amb la intenció de captar nous lectors.

Foto: Flickr / Prayitno (CC)

24/02/2017

Els professionals de la comunicació, part imprescindible de la gala dels Oscars

Els Premis de l'Acadèmia (Academy Awards), popularment coneguts com els Oscars, són un dels actes més mediàtics del món, retransmès per mitjans de comunicació d'arreu del planeta i que suscita un interès social elevat, sobretot per a descobrir quines són les actrius millor (i pitjor) vestides. Però...com es prepara?, quines normes d'etiqueta cal seguir?, quantes persones l'organitzen?, quin paper hi exerceixen els professionals de la comunicació? Professors del màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC analitzen aquesta gala, l'èxit de la qual rau en el temps de preparació. «Acaba una cerimònia i ja es comença a treballar en la següent», assegura Raimond Torrents, soci fundador de l'agència d'esdeveniments Torrents & Friends i docent de la UOC.Contràriament, «la falta d’hores de preparació i la improvisació són la causa principal dels errors», alerta Míriam Riera, docent i consultora de comunicació i relacions institucionals a Efectiva Comunicació.