• Escoltar

Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació

Foto: UOC

30/03/2017

«Vam sentir vergonya, ràbia i tristesa de veure com es tractaven els refugiats»

Una trobada en un tren soviètic ucraïnès. Una professió comuna, la de corresponsal. Una preocupació compartida per una Europa en tensió, les seves fronteres, i totes les persones que hi arriben buscant un futur que avui se’ls nega on van néixer. La italiana Irene Savio, criada a l’Argentina, i la valenciana Leticia Álvarez han recorregut el nostre continent cobrint una crisi humana sense precedents. Milers, milions de persones fugen de la guerra, de la fam, de la por..., les seves mirades ens interpel·len i les seves esperances estan dipositades en nosaltres. Durant anys, les dues periodistes ens ho van explicar a la televisió, la ràdio i els diaris. Però un dia els va semblar que això ja no era suficient: volien donar veu als veritables protagonistes perquè ens expliquessin la seva història, reflectir tots els detalls que sempre queien de les seves cròniques per falta de temps o espai. Així va néixer Mi nombre es refugiado (Editorial UOC), un conjunt de pàgines plenes de vida, amb les seves llums i ombres, que no poden deixar indiferents ningú que es digui a si mateix persona.

Foto: Rob Bye / Unsplash (CC)

24/03/2017

La primavera augmenta el consum i les relacions

Aquesta setmana ha arribat la primavera. El canvi d’estació comporta la pujada progressiva de les temperatures i un sol cada cop més protagonista. El refrany popular diu que «La primavera, la sang altera». En quin sentit? A més dels canvis anímics que causa en moltes persones, quins altres efectes provoca? Neus Soler, professora col·laboradora dels Estudis d’Economia i Empresa, i Mireia Cabero, professora col·laborada dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, els expliquen.