• Escoltar

Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació

Foto: UOC

12/07/2017

«Les institucions no són prou valentes per a apostar per les competències audiovisuals»

Fa vint-i-sis anys que és professor de l'escola Solc, una cooperativa situada a la part alta de Barcelona que gestionen amb èxit el professorat i els pares i mares de 350 alumnes. Ramon Breu ensenya Història als joves de 4t. d'ESO, i ho fa d'una manera innovadora: introduint l'audiovisual i atorgant a l'alumne un paper protagonista i crític. Així neix «L'escola es fa un selfie», un projecte que ofereix als estudiants una tria de documentals i pel·lícules de temàtiques tan diverses com l'assetjament escolar o el dret universal a l'educació, i que busca la seva mirada atenta i analítica. Per la seva dosi de creativitat, d'innovació i per oferir respostes a nous problemes de l'escola del segle XXI, un jurat d'experts li va concedir el premi UOC Baldiri Reixac el maig d'enguany. Breu treballa perquè els seus alumnes siguin crítics amb els anuncis, les pel·lícules i els videojocs que els envolten, i perquè siguin capaços de crear productes audiovisuals de qualitat i creatius. Li agradaria arribar algun dia al nivell de França, on «hi ha una cultura cinematogràfica que ja s'ensenya a l'escola i que fa que els més joves, a diferència del que passa aquí, sàpiguen qui van ser Hitchcock o Chaplin», comenta.