• Escoltar

Estudis d'Arts i Humanitats

any-sunyer-2014

03/02/2014

El municipi de Salt enceta l'any dedicat a Salvador Sunyer amb la col·laboració de la UOC

La UOC ha participat en l'acte d'obertura de l'Any Sunyer a Salt (Gironès) presentant les diferents accions que fa amb motiu d'aquest homenatge. La Universitat ha elaborat un monogràfic especial al seu espai de literatura catalana LletrA, fet amb la col·laboració de l'Ajuntament de Salt, que s'actualitzarà permanentment durant l'Any Sunyer i permetrà accedir a tots els continguts que es vagin generant a la xarxa sobre la figura de l'exalcalde d'aquest municipi gironí i escriptor.

17/01/2014

Un MOOC millorarà l'aprenentatge de l'anglès i l'espanyol com a llengües estrangeres

La proposta de curs MOOC «Spoken Communication: English/Spanish in Tandem», impulsada conjuntament per la UOC, la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Rovira i Virgili (URV), rebrà un ajut de 15.300 euros de la Secretaria d'Universitats i Recerca (SUR). Aquesta és la proposta de la UOC seleccionada per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) per a la realització de cursos MOOC (en línia, oberts i massius) en el marc de la convocatòria oberta a les universitats catalanes.

Corrupció

07/01/2014

Per què no passen vergonya els polítics corruptes?

Per què no senten vergonya els polítics quan són desprestigiats públicament? Els grans casos de corrupció i de delictes fiscals en l'esfera política són constants als mitjans de comunicació però ja no semblen escandalitzar-nos. Hem acabat normalitzant aquestes pràctiques perquè són el pa de cada dia, o perquè pensem que «vivim en el país en què vivim»? Francesc Núñez, professor dels Estudis d'Arts i Humanitats, ho explica.

Consum nadal

02/01/2014

Consum nadalenc: hi ha algun canvi?

Les previsions per a aquests dies estimen que el consum repuntarà entre un 2% i un 5%, enfront del 7% que va caure el 2012. Si bé fins al febrer no es tindrà la mirada objectiva sobre el comportament dels consumidors durant el 2013, economistes i sociòlegs coincideixen que la ciutadania està cansada de tanta austeritat, la qual cosa, unida a la sensació que l'economia espanyola ja ha tocat fons, sembla animar les persones que sí que poden consumir, si no amb alegria, almenys amb prudència. «És evident que la crisi no ha afectat tothom per igual però així i tot en moltes llars s'han contingut per por», constata Francesc Núñez, sociòleg i director del programa d'Humanitats de la UOC, per a qui la pregunta important no és si el consum repuntarà o serà solament un miratge, sinó com afecta aquesta crisi el consumidor, «motor de riquesa en les nostres societats».

19/12/2013

Experts internacionals fan una crida a la independència de la universitat

La universitat necessita més independència, una gran capacitat d'adaptació als canvis i apostar per la recerca. Aquestes són algunes de les conclusions dels cinc ponents internacionals que aquest dimecres 18 han protagonitzat l'acte central del Primer Simposi Internacional de Recerca de la UOC, que ha tingut lloc a Barcelona.

10/06/2013

El professor Pau Alsina, membre del Consell Assessor de l'Arts Santa Mònica

El professor dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC Pau Alsina, formarà part del nou Consell Assessor del centre de creativitat Arts Santa Mònica. A partir de l'1 de juliol, el centre començarà una nova etapa sota la direcció de la historiadora i crítica d'art Conxita Oliver, que prendrà el relleu a l'activista cultural Vicenç Altaió.

03/04/2013

La col·laboració amb les universitats i els centres de recerca i la internacionalització, eixos del mandat de Josep A. Planell

Josep A. Planell ha pres possessió aquest dimecres com a nou rector de la UOC en un acte que s'ha celebrat a la seu institucional de la Universitat. Planell ha subratllat que «la UOC té tot el potencial per a ser un dels instruments més eficients per a aconseguir que tot el coneixement que avui s'aplega a Catalunya es pugui transmetre al món» i, per això, la internacionalització serà un dels principals eixos del seu mandat els propers set anys. Per a aconseguir-ho, ha destacat que la col·laboració de la UOC amb les altres universitats, centres de recerca i la resta d'institucions serà fonamental.

20/12/2012

Alba Colombo, jurat del Premi Ramon Roca Boncompte de Gestió Cultural

Alba Colombo, professora dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC, participa com a jurat en la tercera convocatòria del Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d’Estudis de Gestió Cultural. Colombo és professora als Estudis del Màster interuniversitari en Gestió cultural UOC-UdG-UIB i del Grau d'Humanitats.

20/12/2012

Alba Colombo, jurat del Premi Ramon Roca Boncompte de Gestió Cultural

Alba Colombo, professora dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC, participa com a jurat en la tercera convocatòria del Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d'Estudis de Gestió Cultural. Colombo és professora als Estudis del Màster interuniversitari en Gestió cultural UOC-UdG-UIB i del Grau d'Humanitats.