La UOC guanya la medalla d'or en els premis internacionals Learning Impact
08/05/2015
Anna Snchez - Jurez

El projecte guardonat de la UOC s l'eina Present@, un videoblog interactiu que permet pujar i visualitzar de forma fcil presentacions en vdeo de gran format. La seva principal novetat respecte a altres eines s la possibilitat de comentar els vdeos tant per part d'estudiants com de professors, establint-se dilegs amb finalitats diverses, tot de forma integrada en un mateix espai i integrat en el campus. En la versi 2.0, a ms, els comentaris es poden introduir directament dins els vdeos en format text, imatge, enlla, entre altres.

Un dels impulsors del projecte, Antoni Prez, professor dels Estudis d'Informtica, Multimdia i Telecomunicaci de la UOC, explica que «Present@ permet la inclusi del vdeo com a eina de treball a la UOC i consumir-lo de manera totalment diferent, s a dir, no de manera passiva sin interactuant». Per a Prez, el guard «representa un important reconeixement a la manera de fer en un projecte en el qual, d'una manera o una altra, han participat bona part dels professors i desenvolupadors de la Universitat».

Cinc medalles dels Premis Learning Impact

Amb aquesta medalla ja sn cinc els premis a l'Impacte en l'Aprenentatge des de 2008. Els altres projectes guardonats de la UOC fins ara sn:

• SpeakApps (medalla de plata, 2014): un innovador portal per a aprendre idiomes liderat, en el marc d'un projecte europeu, per la UOC juntament amb la Universitat de Groningen (Holanda), la Universitat de la Ciutat de Dubln (Irlanda), la Universitat de Jyvskyl (Finlndia) i la Universitat dels Jagellons (Polnia).

• 'iUOC: Enhanced Mobile Learning at UOC' (medalla de bronze, 2011): iniciativa que t com a objectiu portar el campus virtual de la UOC a nous escenaris porttils i interactius com ara l'iPad.

• La meva UOC (premi Leadership, 2009): el campus virtual de la UOC.

• My Way (medalla d'or, 2008): projecte que permet transformar continguts a mida i en diversos formats.

L'IMS Global Learning Consortium

L'IMS Global Learning Consortium, amb seu a l'estat nord-americ de Florida, s format per grans empreses i institucions com IBM, Samsung, la Universitat de Cambridge, la Universitat de Califrnia, l'Open University del Jap o el departament d'Educaci d'Austrlia, entre molts altres organismes. La UOC tamb n's membre i, a travs de l'eLearn Center, hi participa impulsant l's dels estndards educatius, aportant desenvolupaments de referncia i contribuint a la seva millora a partir de la seva experincia.