Dolors Colom, guardonada amb la Medalla d'Or del Treball Social

Foto: Collegi Oficial de Treball Social de Catalunya

28/03/2019
Redacci
Aquesta professora ha estat escollida amb una votaci oberta a les ms de 5.200 persones collegiades del Collegi Oficial del Treball Social de Catalunya

Aquest dimecres, 27 de mar, el Col·legi Oficial del Treball Social de Catalunya ha lliurat la Medalla d'or 2019 en reconeixement de la professi i de la defensa dels drets socials en un acte que ha commemorat tamb el Dia Mundial del Treball Social. La directora cientfica del mster universitari de Treball Social Sanitari de la UOC, Dolors Colom Masfret, ha estat guardonada amb la Medalla d'Or en la categoria Significaci del treball social en el moment actual. Es tracta de la desena edici dels guardons, que des de l'any passat tamb reconeixen la tasca d'organitzacions d'acci social.

Dolors Colom i Masfret (Barcelona, 1957) t una llarga trajectria en el treball social, havent estat pionera del treball social sanitari al nostre pas. Formada a Barcelona i Nova York, ha exercit de treballadora social en hospitals catalans, de docent a l'Escola Universitria del Treball Social. Actualment s professora associada i directora cientfica del mster universitari de Treball Social Sanitari de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i professora associada del grau de Treball Social de la Universitat de Barcelona (UB). Ha fundat la revista especialitzada Agathos, Atencin Sociosanitaria y Bienestar i ha publicat vuit assajos i dues novel·les. Membre del Consell Social i de Participaci de l'Institut Guttman, s fundadora i gerent de l'Institut Serveis Sanitaris i Socials SL.

El Col·legi Oficial del Treball Social de Catalunya tamb ha premiat la membre de la Junta Directiva de la Federaci Catalana de Voluntariat Social Rosa Romeu en la categoria Trajectria professional, i la Fundaci Surt en Defensa dels drets socials.

En l'acte hi ha hagut una benvinguda institucional a crrec de Francesc Iglesias, secretari d'Afers socials i Famlies de la Generalitat de Catalunya; Josep Muoz, gerent de Serveis de Benestar Social de la Diputaci de Barcelona, i Ricard Fernndez, gerent de l'rea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona, seguida d'un parlament de Conchita Pea, degana del Col·legi de Treball Social. Ha clos l'acte el youtuber Marc Buxaderas, monologuista amb parlisi cerebral tetraplgica espstica que lluita per canviar la percepci que es t de les persones amb discapacitat. L'acte ha tingut lloc a l'Institut d'Estudis Catalans (c. del Carme, 47, Barcelona).