7/2/20 · Institucional

La UOC rebrà un reconeixement especial en la 25a. Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

El guardó vol reconèixer els 25 anys d'història de la primera universitat exclusivament en línia del món
Foto: David Oller

Durant la primera edició de la Nit, celebrada el gener del 1996, el jurat ja va premiar l'Àrea de Sistemes d'Informació d'aquesta universitat pel disseny i desenvolupament del seu Campus Virtual, eina que el jurat, llavors, va considerar «una original i inèdita aplicació telemàtica dins del context europeu».

25 anys després, la UOC és un referent mundial en l'aplicació de les noves tecnologies en l'àmbit educatiu i universitari, motiu pel qual l'organització de la Nit li vol retre homenatge i destacar la seva decisiva contribució a l'ús de les TIC com a base de la seva plataforma educativa des del començament. El rector de la UOC, Josep A. Planell, rebrà aquest reconeixement de mans de Pedro Linares, president de Telecos.cat, i d'Eduard Martin, degà del COEINF.

Lliurament de premis

La Nit serà també el marc del lliurament dels premis Salvà i Campillo ―guardó de prestigi que reconeix la personalitat destacada i l'emprenedoria―, Joan Clarke ―que premiarà el gestor o gestora d'informació o CIO destacat―, Alan Turing ―al compromís social―, a la Comunicació i Divulgació de les TIC i el Premi d'Honor de la Nit. El nom dels guanyadors es desvelarà en el decurs de la mateixa cerimònia.

La gala comptarà amb la participació del conseller de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya, Jordi Puigneró; la tinent d'Agenda 2030 de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, i el secretari d'Estat de Telecomunicacions, Roberto Sánchez.

Veure més sobre Institucional