25/2/16 · Economia

«Com pots crear la teva empresa... I no morir en l'intent»

Tens una idea de negoci? O t'interessa saber, d'una manera ràpida i entretinguda, els conceptes bàsics de l'emprenedoria? L'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) –entitat de la qual forma part la UOC– organitza un MOOC –un curs en línia i gratuït– que recorre, en cinc setmanes, el procés de crear una empresa, des de la idea fins a la cerca de finançament. Amb el títol «Com pots crear la teva empresa... I no morir en l'intent», el curs començarà el 7 de març. Més informació i inscripcions en aquest enllaç.
Feel free to use this image, just link to www.SeniorLiving.Org  This microstock required lots of post processing to get the blue tint. I also needed a bounce card to  get more detail in the glasses.

El curs oferirà les claus per a fer un pla de negoci i cercar finançament.
Foto: Flickr/ Ken Teegardin (CC)

L'objectiu del curs és oferir eines als estudiants i exestudiants recents per a adquirir competències i coneixements sobre conceptes clau per a tirar endavant un projecte empresarial, però també és molt útil per a la pràctica professional.

Conceptes clau per a tirar endavant un projecte empresarial

Aquest MOOC s'estructura en dues parts: una de tres mòduls, amb l'objectiu de crear i validar un model de negoci (quinze sessions), i una altra de dos mòduls (deu sessions), que vol donar una visió general de com se fa un pla de negoci i com se cerca finançament. Cadascuna d'aquestes dues parts es pot cursar independentment. Cada sessió/lliçó consta d'un vídeo d'uns set minuts, un qüestionari i més material addicional. La durada del curs sencer és de cinc setmanes (tres + dues) amb una dedicació d'unes cinc hores setmanals. Al final del curs es lliurarà un certificat d'assistència.

El curs és impulsat per les universitats catalanes que componen l'ACUP en el marc de la iniciativa Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI), coordinada per la mateixa ACUP. Aquest MOOC té el suport de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya. Pel que fa a la UOC, aquest MOOC compta amb el suport dels Estudis d'Economia i Empresa.

Veure més sobre Economia