20/12/23 · Institucional

L'MBA de la UOC és el millor MBA en línia de parla hispana del món per sisè any consecutiu

Segons la IX edició del Rànquing FSO, la UOC continua encapçalant la llista d'entre les 200 universitats en línia analitzades
uoc

El programa Executive MBA de la UOC és el millor MBA en línia de parla hispana del món, segons el rànquing d'institucions de formació superior en línia (Rànquing FSO) 2023 de la consultora Hamilton Global Intelligence, juntament amb Emagister. En la classificació s'han analitzat més de 200 institucions de 30 països, i s'han enquestat uns 4.000 estudiants i graduats.

Aquesta recerca ha analitzat el programa Executive MBA de la UOC, dirigit a professionals amb un mínim de cinc anys d'experiència laboral en el món de la direcció i la gestió d'empreses que vulguin aconseguir càrrecs de més responsabilitat orientats a la innovació, la creació d'empreses, els negocis internacionals, la direcció de nous projectes o els negocis digitals.

Segons el director acadèmic del programa, Ramon González Cambray, "es tracta d'un gran reconeixement a tot l'equip docent i de gestió, i també per als estudiants i els graduats i graduades", a qui dona les gràcies i l'enhorabona. "Arribar fins aquí és difícil, però mantenir-s'hi encara ho és més! Ens fa molta il·lusió mantenir aquest primer lloc com a millor MBA online per sisè any consecutiu", diu González Cambray.

"Vull destacar l'impacte que té el programa Executive MBA de la UOC en la promoció professional i la competitivitat dels graduats i graduades de les vint edicions que ja han acabat", afegeix. A partir d'un enfocament molt pràctic, "l'estudiant aconsegueix una aplicabilitat immediata dels coneixements i habilitats adquirits en el seu entorn professional, que li permeten gestionar el canvi i entendre estratègies de negoci en un entorn global i digitalitzat". Quant al grau de satisfacció dels participants, "el programa respon a les seves expectatives i necessitats professionals, i incorpora molts trets diferencials que el fan únic i singular".

Cursar un MBA en línia

Segons el Rànquing FSO, el preu mitjà d'un MBA en línia és d'11.397 dòlars (11.371 euros), i l'increment salarial a què opta l'estudiantat que cursa aquesta formació, a escala global, és d'un 33,7 %, reflectit en el salt de 24.289 euros anuals a 32.474 euros de mitjana. A escala global, l'increment salarial és d'un 28,3 %, de manera que es passa de 23.334 euros a 29.938 euros anuals de mitjana.

Quant a la taxa d'ocupabilitat, l'estudi indica que un 92,7 % (un 1,1 % més que l'any passat) de les persones que cursen un MBA en línia troba feina. En concret, el 73,7 % ho fa en una feina relacionada amb l'àmbit de la seva titulació, xifra que s'incrementa gairebé un 1 % respecte a l'any passat. Pel que fa al lloc que ocupen, el 38,1 % exerceix de director de departament, el 28,4 % ocupa un lloc de rang inferior, el 14,8 % és alt directiu i el 7 % és director general. Només un 7 % es troba en un sector que no li interessa, i un 4,7 % està desocupat o cursa una altra formació. Per acabar, el 75,8 % considera que la seva situació laboral ha millorat.

En relació amb el perfil de l'estudiantat, en l'informe es constata un augment de la mitjana d'edat, que se situa entorn dels quaranta anys (38,8), és a dir, tres anys més respecte a l'any passat. Pel que fa al gènere, el 55,1 % són homes i el 44,9 % són dones. Per tant, la presència de dones matriculades ha augmentat un 3,6 %. D'aquesta manera, el 2023 ha estat l'any amb més representació femenina en cursos MBA. Així mateix, el 73,2 % tria el format en línia per conciliar la feina amb els estudis (un 4 % més que el 2022), mentre que el 3,5 % ho fa per compatibilitzar els estudis amb la família (un 2 % més respecte a l'últim informe). El 50,2 % cursa un màster perquè necessita més formació per poder avançar en la carrera professional, i el 29,1 % ho fa per ascendir laboralment.

Experts UOC

Veure més sobre Institucional