19/6/17 · Institucional

El Departament de Cultura i la UOC lliuren els premis del quart concurs de booktrailers

Els premis són al millor vídeo, al millor guió, al més creatiu i al més votat pel públic
Foto: Francesc Meseguer

El jurat del concurs de booktrailers (tràilers de llibres) ja n’ha decidit els guanyadors. La tarda del divendres 16 de juny, a la Biblioteca Jaume Fuster, es van lliurar els premis als millors projectes. A la quarta edició d’aquest certamen, impulsat pel Servei de Biblioteques del Departament de Cultura i la UOC en col·laboració amb Catorze, s’han presentat 446 joves provinents de 57 instituts en col·laboració amb 69 biblioteques públiques d’arreu de Catalunya.

D’entre tots els projectes presentats s’ha triat el millor vídeo, el millor guió, el més creatiu i el més votat pel públic, i aquests són els guanyadors en cadascuna de les categories:

• Millor tràiler de llibre per al grup Teixons produccions, de l’Institut Francesc Ribalta i per mitjà de la Biblioteca Carles Morató de Solsona.
  • Millor guió per al grup Sherlock, de l’Institut Milà i Fontanals i per mitjà de la Biblioteca Torras i Bages de Vilafranca del Penedès.
  • El més creatiu per al grup O tancada, per mitjà de la Biblioteca Roca Umbert de Granollers.
  • El més votat pel públic per a Las chicas de la literatura, dels Salesians i per mitjà de la Biblioteca Can Casacuberta de Badalona.

Per a cada categoria, a més del guanyador, hi ha dos tràilers finalistes i a tots se’ls premia amb un taller presencial amb un guionista professional. Cadascun dels membres dels quatre equips guanyadors rebran una subscripció a Filmin durant sis mesos i un lot de llibres.

Aquest concurs, adreçat a joves d’entre 14 i 18 anys, té per objectiu promoure la lectura entre els joves i animar els adolescents a difondre els seus llibres favorits mitjançant vídeos publicitaris d’una durada màxima de noranta segons i fets amb qualsevol tècnica audiovisual, des del rodatge amb actors fins a una videoanimació.

Una desena de professionals especialitzats en la literatura, l’edició, les arts escèniques, el cinema, el vídeo, la internet i el màrqueting han conformat el jurat del concurs: el cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, Josep Vives; la responsable de Nous Projectes a la UOC, Teresa Fèrriz; la gestora de projectes de dinamització cultural del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, Joana Casas; el director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC i programador de la secció d’animació del Sitges - Festival Internacional de Cinema de Catalunya, Jordi Sánchez Navarro; la responsable de l’àrea audiovisual de Catorze, Inés Cornelles; la guionista i coordinadora de guió del Club Súper 3, Cristina Jiménez; la realitzadora, dissenyadora i il·lustradora Lyona; la periodista especialitzada en tecnologia i videojocs i directora general de Geenapp, Gina Tost; el dramaturg i escriptor Sebastià Portell, i l’escriptor Joan-Lluís Lluís.

Per a presentar-se al concurs els joves han creat grups de treball de dos a quatre participants, han triat un llibre de qualsevol gènere que els hagi agradat o emocionat, n’han perfilat un guió i n’han fet la producció. El vídeo sobre la lectura s’ha gravat amb mòbil o càmera i s’ha editat. Un cop acabat el vídeo, s’ha penjat a YouTube o a Vimeo. El concurs s’organitza perquè els joves s’animin a conjugar dos mons: el dels llibres que més els han emocionat i la creació audiovisual.

Veure més sobre Institucional