La UOC inverteix en la start-up BCN Resol

Foto: Unsplash/Yura Fresh

31/10/2018
ngels Codina
La Universitat aposta per start-ups del sector de l'ensenyament i de les TIC amb un impacte social

BCN RESOL ha desenvolupat dues solucions TIC per detectar i gestionar els conflictes que poden sorgir en els centres educatius i empreses

La UOC participar en el capital social de BCN Resol ODR Solutions, SL, per mitj d’Invergy, l’empresa que vehicula les inversions en empreses emergents (start-ups) del sector educatiu i de les TIC que tenen un impacte social. s el cas de BCN Resol, que des que es va constituir el 2016 ha desenvolupat dues solucions TIC per a detectar i gestionar els conflictes que es poden produir en els centres educatius (B-Resol) i en l’entorn empresarial (Co-Resol). Amb la inversi, la UOC referma la voluntat de fomentar el desenvolupament econmic de la societat impulsant empreses innovadores que enforteixin els lligams entre l’empresa, el coneixement i la societat.

La implicaci d’Invergy en l’empresa emergent consisteix, d’una banda, en una aportaci econmica de 75.000 euros i, de l’altra, a proporcionar assessorament en els mbits de l’evoluci estratgica i d’usabilitat de l’eina, i suport en la cerca i la tramitaci de sol·licituds de fonts de finanament extern. A ms, l’empresa emergent establir sinergies amb grups de recerca de la Universitat i es mantindran les relacions que ja s’han creat amb els Estudis de Dret i Cincia Poltica i, ms especficament, amb el mster de Gesti i Soluci de Conflictes.

Invergy va nixer el 2017 i s un dels serveis que la UOC ofereix des de la plataforma Hubbik, que impulsa l’emprenedoria i la innovaci de la comunitat UOC.

Combatre els conflictes fent un clic

La primera de les solucions TIC que va desenvolupar l’empresa emergent o start-up BCN Resol s B-Resol. S’adrea especialment als centres de secundria i batxillerat i s un canal de comunicaci entre els adolescents i el professorat que permet detectar, denunciar i gestionar els conflictes en l’mbit educatiu. L’eina va nixer amb la vocaci de combatre l’assetjament escolar o bullying. Amb el pas del temps, per, s’ha consolidat com una eina efica no solament per a detectar i prevenir els casos d’assetjament escolar, sin tamb altres problemtiques com els trastorns alimentaris, les drogodependncies, els abusos o els conflictes familiars.

El curs 2017-2018, B-Resol es va implantar en 33 centres de Catalunya i Andorra i ha rebut diversos reconeixements, entre els quals destaquen el premi a la millor iniciativa a internet i aplicacions mbils en els premis Zapping 2018, per votaci popular, i el premi Innovaci Social 2018 de la Fundaci TIC Salut Social. A ms, l’any 2017 va ser seleccionada per Google Espanya per a participar en la jornada Aplicacions per a Canviar el Mn, en el Google Campus de Madrid.

L’altra soluci TIC que ha desenvolupat BCN Resol s Co-Resol, una eina que s’adrea al mn corporatiu i que permet als membres d’una organitzaci alertar de conflictes, irregularitats o incompliments de la normativa. Les empreses que la implanten proporcionen als seus equips una via de comunicaci efectiva, la qual cosa afavoreix el clima laboral.

A ms, tant B-Resol com Co-Resol fan possible que els centres educatius i les organitzacions elaborin una documentaci correcta de les actuacions que duen a terme quan es produeix un conflicte i de la manera d’aplicar els protocols de resposta. D’aquesta manera, poden acomplir els plans de prevenci de riscos, tamb coneguts com a compliance.