La UOC inverteix 175.000 euros en tres projectes emprenedors amb impacte social

Foto: Unsplash/rawpixel

29/01/2019
ngels Codina
La spin-off Immersium Studio i les start-ups MINUSHU i BCN Resol proporcionen solucions tecnolgiques per a un entorn educatiu ms estimulant, crtic i saludable

La UOC ha invertit 175.000 euros en el capital social de la spin-off Immersium Studio i les start-ups MINUSHU i BCN Resol, i ho ha fet a travs d’Invergy, l’empresa de la Universitat que vehicula lesinversions en start-ups del sector educatiu i de les TIC amb un impacte social. Les tres empreses aporten solucions tecnolgiques per al sector de l’educaci: Immersium Studio desenvolupa unaplataforma d’aprenentatge basada en la realitat virtual, l’augmentada i la mixtaMINUSHU convida els nens a analitzar l’actualitat internacional de forma crtica per mitj de narracions amb realitat augmentada i virtual, i, finalment, BCN Resol ofereix solucions TIC per a detectar, denunciar igestionar els conflictes que poden produir-se als centres educatius (com poden ser els trastorns alimentaris, l’assetjament escolar o les drogodependncies) i en l’entorn laboral.

Una de les missions de la UOC s «fomentar el desenvolupament econmic impulsant empreses de base innovadora amb impacte social i projectes d’emprenedoria, i enfortint els lligams entre l’empresa, el coneixement i la societat», tal com apunta el vicegerent de la UOC, Eduard Bosch. s per aix que, a ms d’Invergy, la Universitat compta amb Hubbik, una plataforma per a l’impuls de l’emprenedoria i la innovaci que acompanya projectes emprenedors amb impacte social en els diversos estadis del seu desenvolupament. Els ofereix, entre d’altres serveis, formaci, mentoria i suport a la incubaci; tamb els orienta en la cerca de finanament, i s fruit d’aquesta orientaci que Immersium Studio, MINUSHU i BCN Resol han aconseguit un cofinanament de 256.000 euros per part d’ENISA, l’empresa pblica de l’Estat que finana projectes empresarials viables i innovadors de petites i mitjanes empreses.

En el marc dels serveis oferts per Hubbik, a ms, els tres projectes emprenedors seran presents a l’estand de la UOC a 4YFN (4 Years From Now), la plataforma de la innovaci del Mobile World Congress que ofereix a start-ups, inversors, empreses i institucions pbliques l’oportunitat de descobrir, crear i llanar nous projectes emprenedors.

Tecnologies per a un aprenentatge ms estimulant, crtic i saludable

Immersium Studio s una spin-off de la UOC especialitzada a desenvolupar tecnologies immersives —realitat virtual, realitat augmentada i realitat mixta— per a l’educaci, la cultura i el turisme. L’activitat principal de l’empresa s el desenvolupament i l’explotaci d’una plataforma d’aprenentatge immersiu basat en competncies i adreada a estudiants i docents. L’objectiu s que serveixi per a oferir un aprenentatge experiencial i innovador, que far que els estudiants aprenguin d’una manera ms efica i motivadora, i permetr als docents gestionar i fer seguiment d’aquest aprenentatge.

Per una altra banda, MINUSHU s una start-up que crea narracions amb realitat augmentada i virtual, i apropa als nens l’actualitat internacional de forma amena, divertida i amb esperit crtic. El producte que ha desenvolupat s NUSHU, una narraci protagonitzada per un extraterrestre homnim que t la missi d’entendre els humans. La seva nau capta senyals dels informatius i procura contrastar-ne la informaci, una tasca difcil per a la qual requerir l’ajuda d’humans d’entre 8 i 12 anys. L’objectiu s implicar-los en l’aventura de buscar informaci, contrastar-la, reflexionar-hi, valorar-la i divulgar-la, i contribuir que desenvolupin un pensament crtic. L’eina funciona com un servei de subscripci similar al de Netflix que va nodrint-se de nous continguts amb una alta periodicitat.

Finalment, la start-up BCN Resol ha desenvolupat dues solucions TIC per a detectar, denunciar i gestionar els conflictes que es poden produir en els centres educatius (B-Resol) i en l’entorn de l’empresa (Co-Resol). B-Resol va nixer amb la vocaci de combatre l’assetjament escolar, i amb el pas del temps s’ha demostrat que tamb permetia abordar altres problemtiques com els trastorns alimentaris, les drogodependncies, els abusos o els conflictes familiars. El curs 2017-2018 es va implementar en 33 centres de Catalunya i Andorra, i ha estat reconeguda amb diversos premis, d’entre els quals destaca el Premi ADR Justcia 2018 a la millor iniciativa en l’mbit de la mediaci, i que va lliurar el 21 de gener el Departament de Justcia. La start-up tamb ha desenvolupat l’eina Co-resol, que s’adrea al mn corporatiu i permet als membres d’una organitzaci alertar de conflictes, irregularitats o incompliments de la normativa.