La tecnologia impulsa la medicina 4P: predictiva, participativa, personalitzada i proactiva

Foto: jcomp / Freepik

11/10/2019
Leyre Artiz
Prop de 200 professionals es reuneixen a l'Escola Andalusa de Salut Pblica el 15 d'octubre a Granada per analitzar el present i el futur de la salut digital

La presncia de tecnologies a la sanitat est impulsant una atenci sanitria predictiva, participativa, personalitzada i proactiva, o el que s'ha anomenat Medicina 4P. En la II Jornada eSalut: realitats i reptes de futur sobre salut digital (e-Health), que porten a terme l'Escola Andalusa de Salut Pblica (EASP) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), prop de 200 professionals es reuniran per conixer els canvis i les possibilitats que estan sorgint en la prctica mdica i infermera, a ms del paper del pacient.

L’obertura de la segona edici de la jornada, marcada per la presncia de la intel·ligncia artificial en l'atenci mdica anir a crrec del Dr. Hernndez Medrano, neurleg i subdirector de l'Institut de Recerca de l'Hospital Universitari Ramn y Cajal.

La jornada s'organitza al voltant de quatre temes, tal com explica Manuel Armayones, director de desenvolupament de l'eHealth Center de la UOC i coorganitzador de la trobada: «S'abordar el present i futur de la salut digital des de diferents disciplines i punts de vista». Aquest esdeveniment reuneix experts i expertes en cincia de dades, biotica, anlisi de dades, aplicacions de la salut, teledermatologia, normativa i recursos tecnolgics en salut, entre moltes altres matries d'aquest nou paradigma digital.

«La transformaci del paper del pacient, la irrupci del telfon mbil com a suport de les cures de salut i la lluita contra els rumors falsos en l'mbit sanitari sn temes crucials que estan alterant el paper del pacient i que en aquesta jornada es veuran en profunditat», explica Emilia Ramos, de l'equip de Sistemes d'Informaci i Tecnologies de l'EASP i coorganitzadora de la jornada.

La salut digital transforma la medicina i en millora l'eficcia i sostenibilitat

Al llarg de la jornada es presentaran elements com la medicina de precisi, sobre la qual es far una reflexi biotica. Tamb s'exposaran casos de l's genmic en la prctica clnica i la seva reutilitzaci dins de la histria de la salut digital, com tamb sobre la seqenciaci del genoma hum i l'impacte que pot tenir en la salut pblica.

A ms a ms, es debatr sobre les aplicacions mbils de salut i s'analitzaran experincies i resultats de projectes de salut mbil ja en marxa en diferents institucions sanitries del pas.

D'altra banda, es parlar sobre la regulaci d'aquestes aplicacions, els aspectes legals relacionats amb la salut digital i les notcies falses (fake news) o enganys, que tamb han arribat al sector, i la manera de combatre'ls. Tamb es posar sobre la taula la divulgaci i promoci de la salut, el paper que els influenciadors sanitaris tenen en aquest aspecte i l'evoluci de les escoles de pacients cap a la versi 2.0.