4/6/20 · Recerca

La UOC col·labora en una recerca de la LSE sobre l'impacte de la COVID-19 en el món universitari

L'estudi vol aconseguir un retrat global dels efectes de l?emergència sanitària en l?entorn acadèmic
Foto: Nathan Dumlao de Unplash

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) col·labora en la difusió d’una enquesta global liderada per la London School of Economics and Political Science (LSE), “The LockedDown”, sobre l’impacte de la pandèmia de la COVID-19 en la salut i el benestar de les persones específicament de la comunitat universitària. La recerca, que es basa en una enquesta de cinc minuts —actualment disponible ja en disset idiomes—, vol aconseguir un retrat global dels efectes de l’emergència sanitària en l’entorn acadèmic.

Entre els aspectes que s’analitzen hi ha les conseqüències que han tingut en l’àmbit educatiu les mesures de confinament aplicades pels diferents països. L’anàlisi es farà específicament sobre el procés educatiu i l’avaluació dels estudis, la cerca de feina i les oportunitats professionals, i la salut i el benestar, explica la professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC Eva Rimbau.

La informació servirà per saber de quina manera les mesures per combatre la crisi sanitària han afectat la comunitat universitària a tot el món i quins efectes hi han tingut les accions implementades internacionalment en diferents circumstàncies culturals, socials i econòmiques.

L’enquesta fa una crida a la participació, sigui quina sigui l’experiència que s’hagi tingut durant el confinament, és a dir, tant si ha representat un aïllament com si s’ha continuat treballant o s’han aturat els estudis, ja que els promotors del projecte pensen que cap situació no ha de quedar invisibilitzada ni ser menystinguda. La iniciativa pretén ajudar la gent a compartir la seva experiència globalment.

Els creadors de l’enquesta consideren que l’experiència de la COVID-19 ha de servir per anar molt més enllà de la prevenció prematura de possibles contagis, que és l’aspecte en què se centren més els governs. Així, doncs, es pretén generar informació útil per a les universitats i els governs. La recopilació de dades ha de servir per preparar-se davant d’una possible segona onada de contagis, així com per planificar una estratègia per sortir de la situació actual.

Difusió de l’enquesta

L’especificitat de la recerca, per la seva orientació a la comunitat universitària, és l’aspecte que ha animat la UOC a col·laborar en aquest projecte mundial, comenta Rimbau. En l’àmbit espanyol, el projecte el coordina la Universitat de Deusto. La implicació de la UOC consistirà a difondre l’enquesta, animant tota la comunitat a participar-hi, i a compartir-la després amb membres d’altres comunitats universitàries. Un cop s’obtinguin resultats de l’estudi, la UOC també participarà difonent-los i explotant-los.

UOC R&I

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle xxi mitjançant l'estudi de la interacció de les TIC amb l'activitat humana, amb un focus específic en l'ensenyament en línia i la salut digital. Els més de 400 investigadors i 47 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC i tres centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3), l'eLearn Center (eLC) i l'eHealth Center (eHC).

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC. Més informació: research.uoc.edu.

Experts UOC

Veure més sobre Recerca