10/12/20 · Institucional

Personalitats de l'edició acadèmica i la comunicació formen el nou Consell Assessor de l'Editorial UOC

La constitució d'aquest nou òrgan consultiu confirma l'aposta estratègica de la UOC pel seu segell editorial
UOC

Manuel Gil, director de la Fira del Llibre de Madrid; Ana Isabel González, presidenta de la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE); Elea Giménez, directora del Centre de Ciències Humanes i Socials del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), i Kathy Matilla, consultora internacional estratègica en gestió i comunicació corporativa, són algunes de les figures rellevants del nou Consell Assessor de l'Editorial UOC. Aquest òrgan consultiu, constituït formalment el 18 de novembre, acompanyarà l'editorial universitària de la UOC en matèria d'estratègia editorial.

El nou consell, que compta amb una representació equilibrada d'experts i expertes tant de la UOC com d'altres institucions, té una dimensió interdisciplinària que garantirà l'assessorament en diverses facetes de l'estratègia editorial. Està presidit pel rector de la Universitat, Josep A. Planell, i vicepresidit per la vicerectora de Globalització i Cooperació, Pastora Martínez Samper.

Com a representants de la direcció dels estudis de la UOC, el consell compta amb Teresa Guasch, directora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació, i Jordi Sánchez Navarro, director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació. També hi són presents el director de l'eLearn Center, Lluís Pastor; el director de l'Àrea de Comunicació de la UOC, Lluís Rius, i el director de Biblioteca i Recursos d'Aprenentatge i director executiu de l'Editorial, Ciro Llueca.

Amb 25 anys d'història, l'Editorial UOC ha publicat 5.000 obres

L'Editorial UOC va néixer fa 25 anys, quan ho va fer la Universitat Oberta de Catalunya, per proporcionar als estudiants materials didàctics en català i espanyol relacionats amb les àrees d'estudi de la Universitat.

Al llarg d'aquest temps ha publicat gairebé 5.000 títols i avui dia manté en actiu col·leccions temàtiques en àmbits com la comunicació, la biblioteconomia i la documentació, la psicologia, l'educació i la informàtica. L'any 2018, una de les col·leccions, «DirCom», va rebre el segell de Qualitat en Edició Acadèmica - Academic Publishing Quality (CEA-APQ), promogut per la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE), l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Amb una aposta clara pel món editorial digital, gairebé el 70 % dels llibres publicats per l'Editorial UOC són disponibles tant en paper com en format digital (PDF o EPUB).

Veure més sobre Institucional