16/12/21 · Institucional

El programa de beques internacionals de la UOC s'expandeix per l'Amèrica Llatina i el Carib

Des del 2016, prop de 800 persones s'han beneficiat de la iniciativa per estudiar màsters universitaris i cursos
Amb l'ampliació de les beques a l'Amèrica Llatina i el Carib, la UOC referma el seu compromís amb l'accés universal a l'educació. (Foto: Sara Riano / Unsplash)

Per primera vegada, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha convocat 50 beques parcials per donar suport a estudiants excel·lents de 17 països de l'Amèrica Llatina i el Carib: Argentina, Bolívia, Brasil, Xile, Costa Rica, Cuba, el Salvador, Guatemala, Haití, Hondures, Nicaragua, Panamà, Paraguai, Puerto Rico, República Dominicana, Uruguai i Veneçuela. Es tracta d'una línia de beques internacionals pròpia per estudiar màsters universitaris que contribuirà a facilitar l'accés de la població a l'educació superior de qualitat a Llatinoamèrica. A més, aquest curs 2021-2022 també s'han obert convocatòries específiques per a diferents països de beques parcials per estudiar màsters a la UOC: 50 places a Colòmbia; 25 a Mèxic, i 25 beques per a estudiants del Perú.

A banda de la nova línia de beques internacionals pròpies a Llatinoamèrica, també s'ofereix una línia de beques conjunta de la UOC i la Secretaria d'Educació Superior, Ciència, Tecnologia i Innovació de l'Equador (SENESCYT) amb cent beques d'excel·lència acadèmica a la ciutadania equatoriana per estudiar màsters universitaris. A més, la UOC acaba d'establir un nou acord amb la secretaria de l'Equador que permetrà ampliar l'oferta a altres tipologies de programes educatius.

Amb l'ampliació de les convocatòries de beques a l'Amèrica Llatina i el Carib, la UOC mostra el seu compromís per enfortir els sistemes d'educació superior, fomentar-ne l'accés i incrementar l'abast i la cobertura de l'educació superior a la regió. «Ara més que mai, cal garantir que tothom que vulgui estudiar a la universitat ho pugui fer. L'educació en línia de qualitat facilita a les persones, sigui quina sigui la seva situació, continuar estudiant, formar-se al llarg de la vida, millorar les seves condicions de vida i contribuir a transformar el seu entorn», destaca Gemma Xarles Jubany, directora de l'Àrea de Globalització i Cooperació.

«Des de fa ja cinc anys unim esforços per a l'accés universitari, oferint convocatòries de beques parcials dirigides a la ciutadania llatinoamericana perquè puguin dur a terme programes de màster oficial a la UOC. A poc a poc, hem anat ampliant l'oferta de beques docents a diferents països de l'Amèrica Llatina fins avui, que podem oferir-los a tota la regió», remarca Carme Anguera, directora de projectes internacionals de l'Àrea de Globalització i Cooperació de la UOC.

Evolució dels ajuts internacionals

El programa de beques internacionals de la UOC es va iniciar l'any 2016 i, des de llavors, 768 persones s'han beneficiat d'aquests ajuts per estudiar màsters universitaris i cursos de formació contínua. En la majoria dels casos, la beca ha estat parcial, a excepció de la convocatòria conjunta amb la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB) per cursar programes formatius dels àmbits d'educació i TIC i de qualitat, en què ha estat total.

Des dels inicis, la UOC ha dut a terme convocatòries de beques amb organismes de diferents països: ICETEX, a Colòmbia; OEA, a Amèrica; SEGIB, a Iberoamèrica, i SENESCYT, a l'Equador. Amb totes aquestes accions, la UOC continua apostant per aplicar l'accés a una formació de qualitat al llarg de la vida.

Veure més sobre Institucional