13/1/23 · Institucional

La UOC aprova un pressupost de contenció per al 2023

L'impacte de la reducció en el preu públic del crèdit universitari, l'augment de la despesa energètica -que es quadruplica- i l'increment de la resta de despeses fan que s'ajusti el finançament de les inversions de la Universitat i es plantegi un pressupost de contenció i eficiència per a aquest any
La UOC concentra l'activitat acadèmica i de recerca al campus del Poblenou, al districte tecnològic de Barcelona. (Foto: UOC)

El Patronat de la Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya (FUOC) ha aprovat un pressupost de 160,9 milions d'euros per al 2023, un 4,1 % superior al de l'any 2022: 118,5 milions provindran de les matrícules; 31, del conveni programa; 5,1, de recerca i innovació (tant de projectes com de transferència de coneixement); 2, de UOC Corporate, i 4,4, d'altres ingressos. Aquest pressupost es va aprovar en la darrera reunió del màxim òrgan de govern i administració de la Universitat, que va tenir lloc el 12 de desembre a la seu institucional de la Universitat.

La matrícula continua representant el 74 % dels ingressos, amb un increment previst del 2,9 % respecte a la previsió de tancament del 2022. Es preveu que l'impacte de la reducció dels preus públics serà de -2,4 milions d'euros l'any 2023 (i -1,3 l'any 2022). Amb l'increment de la part privada del preu i un lleuger creixement en la matrícula (amb un impacte total de 3,2 milions d'euros l'any 2023), es pretén poder equilibrar aquest impacte negatiu.

El conveni programa inclou, per primer cop, la petició d'1,1 milions d'euros en concepte de compensació de l'increment de la despesa energètica. Per aquest concepte, l'any 2022 la UOC va pagar una factura de 400.000 euros, mentre que l'any 2023 n'haurà de pagar una d'1,6 milions d'euros.

Pel que fa a les inversions, el pressupost preveu reduir-les un 14 % en relació amb el pressupost del 2022. Aquest any està previst de destinar-hi un import total de 9,7 milions d'euros, 4,5 dels quals subvencionats. La UOC en finançarà la resta. Entre les inversions previstes, cal destacar les xifres dels 5,9 milions d'euros que es destinaran a tecnologia i els 2,3 a recursos d'aprenentatge.

Una universitat sense ànim de lucre

Com a fundació sense ànim de lucre, la UOC presta un servei públic i es gestiona de manera privada. Es finança amb els ingressos de les matrícules i la captació de fons per a projectes de recerca. La Generalitat subvenciona una part del pressupost mitjançant un conveni programa.

Tota l'activitat de la Universitat es regeix pels principis de sostenibilitat i rendició de comptes. En aquest sentit, a banda de tenir un patronat com a màxim òrgan de govern i administració que, entre altres qüestions, aprova el pressupost i els balanços de la Universitat, la UOC i els seus responsables passen els controls que la Generalitat i el Parlament de Catalunya determinen.

Patronat de la FUOC

El Patronat és el màxim òrgan de govern i administració de la UOC, segons els Estatuts de la Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya (FUOC). Segons l'article 21.2 d'aquests estatuts, el Patronat té delegades totes les seves funcions (menys les no delegables) en la Comissió Permanent, que és l'òrgan permanent d'administració i gestió de la UOC. A més, és assistit pel Consell Assessor, òrgan consultiu.

Veure més sobre Institucional