Manquen estudis sobre soledat en persones amb discapacitat

Durant l'acte
21/12/2021
eHealth Center

Un grup d´investigadors de la Universitat Oberta de Catalunya, COCEMFE Barcelona, ​​DKV i de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona (IMPD) va denunciar la manca d´estudis i publicacions sobre la soledat i la salut mental en el col·lectiu de persones amb discapacitats durant la jornada “Soledat, discapacitat i salut mental: realitats i necessitats”, que va tenir lloc el passat dijous 16 de desembre al Palau Macaya de Barcelona. Els experts van coincidir en la necessitat d'abordar el tema des d'una perspectiva cientfica per cercar solucions.

L'acte, coorganitzat per la Ctedra COCEMFE-UOC per a l'Autonomia Personal i la Salut Digital, inscrita a l'eHealth Center de la UOC; DKV i l'IMPD de l'Ajuntament de Barcelona es van emmarcar a l'espai de debat que genera La Marat de TV3, que aquest any s'ha fet amb l'objectiu de promoure la sensibilitzaci social i la investigaci sobre salut mental.

La jornada va comptar amb la participaci Beni Gmez-Ziga, membre del grup de recerca PSiNET de l’eHealth Center i professora dels Estudis de Psicologia i Cincies de l’Educaci de la UOC; Mnica Cerdn, membre del grup de recerca i2TIC i professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC; i Manuel Armayones, codirector de la Ctedra, investigador del Behavior Design Lab de l’eHealth Center i professor dels Estudis de Psicologia i Cincies de l´Educaci.

Ms informaci: http://cocemfe-barcelona.es/es/noticia/la-accesibilidad-clave-en-la-mejora-de-la-salud-mental-de-las-personas-con-discapacidad

UOC R&I

La recerca i innovaci (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a qu s'enfronten les societats globals del segle xxi, mitjanant l'estudi de la interacci entre la tecnologia i les cincies humanes i socials, amb un focus especfic en la societat xarxa, l'aprenentatge en lnia i la salut digital. Els ms de 500 investigadors i investigadores i els 52 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

A ms, la Universitat impulsa la innovaci en l'aprenentatge digital a travs de l'eLearn Center (eLC) i la transferncia de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert sn eixos estratgics de la docncia, la recerca i la innovaci de la UOC. Ms informaci: research.uoc.edu #25anysUOC