Manquen estudis sobre soledat en persones amb discapacitat

Durant l'acte
eHealth Center

Un grup d´investigadors de la Universitat Oberta de Catalunya, COCEMFE Barcelona, ​​DKV i de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona (IMPD) va denunciar la manca d´estudis i publicacions sobre la soledat i la salut mental en el col·lectiu de persones amb discapacitats durant la jornada “Soledat, discapacitat i salut mental: realitats i necessitats”, que va tenir lloc el passat dijous 16 de desembre al Palau Macaya de Barcelona. Els experts van coincidir en la necessitat d'abordar el tema des d'una perspectiva científica per cercar solucions.

L'acte, coorganitzat per la Càtedra COCEMFE-UOC per a l'Autonomia Personal i la Salut Digital, inscrita a l'eHealth Center de la UOC; DKV i l'IMPD de l'Ajuntament de Barcelona es van emmarcar a l'espai de debat que genera La Marató de TV3, que aquest any s'ha fet amb l'objectiu de promoure la sensibilització social i la investigació sobre salut mental.

La jornada va comptar amb la participació Beni Gómez-Zúñiga, membre del grup de recerca PSiNET de l’eHealth Center i professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC; Mònica Cerdán, membre del grup de recerca i2TIC i professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC; i Manuel Armayones, codirector de la Càtedra, investigador del Behavior Design Lab de l’eHealth Center i professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l´Educació.

Més informació: http://cocemfe-barcelona.es/es/noticia/la-accesibilidad-clave-en-la-mejora-de-la-salud-mental-de-las-personas-con-discapacidad

UOC R&I

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle xxi, mitjançant l'estudi de la interacció entre la tecnologia i les ciències humanes i socials, amb un focus específic en la societat xarxa, l'aprenentatge en línia i la salut digital. Els més de 500 investigadors i investigadores i els 52 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

A més, la Universitat impulsa la innovació en l'aprenentatge digital a través de l'eLearn Center (eLC) i la transferència de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC. Més informació: research.uoc.edu #25anysUOC