L'alumnat internacional de la UOC supera les 7.000 persones

Foto: Unsplash/Adolfo Flix (CC)

30/01/2019
Virgnia Snchez Romn
L'Equador, Colmbia i Xile concentren el volum ms gran d'alumnes, la majoria dels quals tenen entre 26 i 35 anys

Ms de 7.000 estudiants internacionals han triat la UOC per a cursar-hi titulacions oficials i prpies, idiomes i seminaris al llarg del 2018. Els tipus de formaci que han experimentat un augment ms important el darrer any sn, un cop ms, els msters oficials, amb un total de 1.023 estudiants internacionals que s’han matriculat per primera vegada a la UOC durant el 2018, xifra que representa un augment del 51% respecte a l’any anterior. Aquest creixement obeeix a les accions impulsades per la Universitat des del 2017 per a transformar-se en una universitat global i amb ms impacte social.

El volum ms gran d’alumnat estranger que resideix fora de l’Estat espanyol sn persones d’entre 26 i 35 anys que trien la UOC per a cursar msters universitaris. L’Equador, Colmbia i Xile sn els pasos amb ms estudiants, amb 229, 295 i 48 matrcules, respectivament. L’Equador s el pas on la UOC ha experimentat un creixement ms fort, ja que ha triplicat la xifra de matrcules d’estudiants d’aquest pas noms en un any. Els segueixen a certa distncia els estudiants de l’Estat espanyol d’entre 26 i 35 anys que viuen a pasos com Alemanya, el Regne Unit o Frana i que han decidit cursar estudis de grau.

El grup ms jove, amb una edat mitjana d’entre 22 i 30 anys, el formen estudiants de nacionalitat italiana o romanesa que resideixen a l’Estat espanyol i que han triat la UOC per a cursar estudis de grau. El grup de ms edat est format per estudiants d’entre 28 i 38 anys nascuts a l’Estat espanyol, per expatriats a pasos com el Regne Unit, Alemanya o Sussa, i que han triat la UOC per a cursar estudis de mster oficial.

Pel que fa a les titulacions conjuntes i passarel·les acadmiques que la UOC ofereix juntament amb institucions de Colmbia, 25 estudiants de la Universitat Autnoma de Bucaramanga han estudiat al Campus Virtual el mster universitari d’Educaci i TIC (E-learning) i 44 estudiants de la Universitat d’Antioquia s’han incorporat a les aules de la instituci.

Al llarg del 2018, la UOC ha impulsat noves mobilitats virtuals i cursos d’idiomes amb universitats de l'Amrica Llatina: 40 estudiants del Duoc UC de Xile han cursat assignatures a les aules de la UOC i 389 estudiants de la Universitat Cooperativa de Colmbia (UCC) han estudiat angls.

La UOC ha contribut al desenvolupament professional de 8 funcionaris del CACES i de 34 del MIES, que cursen msters universitaris. A ms, 115 professors de la UCC, 14 de la Universitat EAFIT i 87 professionals de l’INACAP hi han cursat matries, com ara Intel·ligncia emocional per a educadors, Neurocincia i educaci o Tecnologia mbil per a l’aprenentatge.

Beques per a impulsar l’accs a l’ensenyament superior

«Volem facilitar l’accs a l’ensenyament superior a qualsevol persona, visqui on visqui, grcies a un model d’aprenentatge en lnia de qualitat, com s el nostre», afirma Pastora Martnez Samper, vicerectora de l’rea de Globalitzaci i Cooperaci. «Amb aquesta aposta tamb contribum a assolir l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 de l’Agenda 2030 de l’ONU. Una de les lnies de treball impulsades s la col·laboraci amb organismes internacionals per a poder oferir programes de beques que facilitin l’accs a les nostres titulacions.» Juntament amb l’Organitzaci dels Estats Americans, 40 nous estudiants de Colmbia, l’Equador, els Estats Units, Xile i Costa Rica, entre altres pasos, estan cursant msters oficials a la Universitat, i amb l’ICETEX, 20 persones colombianes han pogut accedir a les titulacions de la UOC.

La Universitat referma el seu comproms amb les persones que han hagut de fugir dels seus pasos d’origen per diversos motius i han vist truncat el seu projecte de vida. El 2018, la UOC ha becat 18 estudiants refugiats procedents del Lban per a estudiar idiomes dins d’un projecte liderat per la Generalitat de Catalunya i en el qual han participat totes les universitats catalanes. A ms, grcies a la matrcula solidria, ha pogut garantir l’accs a estudis superiors a 26 persones refugiades o sol·licitants d’asil de pasos com Veneuela, Palestina o Hondures mitjanant el programa d’acollida de la UOC. Des de l’inici del programa, el 2017, un total de 105 persones refugiades s’han beneficiat del programa de beques per a cursar estudis a la Universitat.

Servei personalitzat als estudiants llatinoamericans

Per a poder oferir una atenci i un suport personalitzats als estudiants de l’Amrica Llatina segons les necessitats prpies del territori, l’any 2018 s’ha obert una oficina a Bogot i s’ha reorientat la missi de l’oficina de Mxic. «Des de Ciutat de Mxic i Bogot estem treballant per a identificar les necessitats particulars i prpies dels nostres estudiants llatinoamericans», afirma Esther Gonzalvo, directora de l’rea de Serveis Acadmics, que treballa amb la direcci de les oficines per a implantar aquest sistema d’acompanyament als estudiants de l’Amrica Llatina.