Un centenar de voluntaris acompanyen les persones refugiades que estudien a la UOC

Foto: FUOC
19/06/2019
Virgnia Snchez Romn
Quatre estudiants expliquen com han canviat la visi que tenien de l'acollida desprs d'acompanyar un estudiant refugiat durant el curs

Sara Len, Fouad Aouaj, Carme Sanchis i Juan Manuel Espinosa han viscut sis mesos acompanyant virtualment, i en alguns casos tamb presencialment, una de les 105 persones refugiades que han estudiat a la UOC mitjanant el Programa d'acollida. Amb motiu del Dia Mundial de les Persones Refugiades (20 de juny), la Universitat vol reconixer la tasca que desenvolupen les 88 persones voluntries de la comunitat universitria que fan possible la iniciativa i que garanteixen l'xit del programa.

Aquestes persones, que estudien graus universitaris, msters universitaris i postgraus online, per tamb graduats, professors o personal de gesti, han contribut a facilitar la incorporaci a la UOC dels qui han hagut de fugir de casa seva per culpa dels conflictes armats, les seves idees o creences o per qui s la persona a qui estimen. Des de l'any 2017, el Programa d'acollida de la UOC atorga beques d'estudi a les persones que tenen la condici de refugiades, sol·licitants d'asil o aptrides. Entitats com Accem, la Comissi Espanyola d'Ajut al Refugiat (CEAR), la Creu Roja Espanyola o el Servei d'Atenci a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) han col·laborat a posar en marxa el programa i a fer-ne un xit.

Ms enll del servei que ha ofert el voluntariat, aquesta experincia altruista els ha perms ampliar horitzons, conixer persones amb trajectries vitals molt diferents de la seva prpia realitat i posar a disposici les seves capacitats per a ajudar els altres.

Enllaos relacionats:

La UOC s una #UniversitatRefugi