18/9/19 · Institucional

50.000 estudiants comencen un títol oficial a la UOC

Prop de 30.000 són de Catalunya; 17.000, de la resta de l'Estat, i 3.000, internacionals

El grau de Comunicació i el màster universitari d'Alimentació en l'Activitat Física i l'Esport són els que creixen més respecte al curs passat
Foto: UOC

El grau que més creix és el de Comunicació, la matrícula del qual augmenta un 68% respecte al curs passat. Pel que fa als màsters universitaris, és el d’Alimentació en l’Activitat Física i l’Esport el que experimenta un increment més gran d’estudiants, en aquest cas, d’un 66,7% respecte a l’any passat. Entre els màsters oficials que tenen més demanda, destaca el creixement del de Ciència de Dades (Data Science).

Des del punt de vista geogràfic, la xifra d’estudiants més elevada es concentra a Catalunya, en què s’arriba a les 30.000 persones. Els segueixen els 17.000 estudiants de la resta de l’Estat i els 3.000 estudiants internacionals. A Espanya, és significatiu l’increment del 27,5% en la matrícula de graus respecte al curs passat.

Dels 50.000 estudiants que començaran una titulació oficial a la UOC aquest dimecres, gairebé 14.000 ho faran per primera vegada. Els nous estudiants s’han decidit, majoritàriament, pels graus de Psicologia i d’Enginyeria Informàtica, i pels màsters universitaris de Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge i d’Educació i TIC (E-learning).

A banda dels títols oficials, més de 2.100 persones han triat la UOC per a aprendre una llengua al Centre d’Idiomes Moderns, més d’un miler hi cursaran formació de postgrau pròpia i més de 600 s’han matriculat d’una assignatura lliure.

Vuit màsters universitaris i dos cicles superiors d’FP en línia, les novetats acadèmiques d’aquest curs

La UOC ofereix nou màsters universitaris nous, que són Filosofia per als Reptes Contemporanis, dirigit per la filòsofa Marina Garcés i amb més d’un centenar d’estudiants; Traducció i Tecnologies, que dirigirà Antoni Oliver; Innovació i Transformació Digital, amb Mihaela Enache al capdavant; Disseny d’Interacció i Experiència d’Usuari, amb la direcció d’Enric Mor; Ciberdelinqüència, amb la direcció de Josep Maria Tamarit; Anàlisi Econòmica, dirigit per Albert Puig; Direcció d’Empreses, amb Fernando Álvarez, i Direcció Financera, que dirigirà Joan Llobet.

La UOC i Jesuïtes Educació (JE) també amplien l’oferta de formació professional (FP) en línia amb dos cicles superiors, Comerç Internacional i Transport i Logística, títols que es poden cursar conjuntament en un doble cicle. A més, també són una novetat de l’Àrea d’Informàtica el doble cicle de Desenvolupament d’Aplicacions Web i d’Aplicacions Multiplataforma i el doble cicle d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa i de Desenvolupament d’Aplicacions web.

* Dades extretes el 13 de setembre. Cal recordar que la UOC té dos inicis de semestre: el 18 de setembre i el 16 d’octubre; per tant, aquestes xifres d’estudiants matriculats s’incrementaran d’aquí a algunes setmanes.

Veure més sobre Institucional