8/1/20 · Institucional

La UOC aprova un pressupost de 128,6 milions d'euros per al 2020, un 5,9% més que l'any anterior

El Patronat de la Universitat també dona llum verda a la renovació del mandat del rector per tres anys, fins al 2023
Foto: UOC

En la darrera reunió, celebrada el 5 de desembre, el màxim òrgan de representació de la UOC ha aprovat un pressupost de 128,6 milions d'euros per al 2020, un 5,9% més que l'any anterior, i ha donat llum verda a la renovació del mandat del rector, Josep A. Planell, per tres anys. A més, també ha donat el seu vistiplau a la previsió de tancament de l'exercici 2019 i als informes de gestió presentats pel rector i pel gerent, entre altres qüestions.

El pressupost aprovat és de 128,6 milions d'euros, dels quals 95,3 provindran de les matrícules, 25,2 del Conveni programa, 3,5 de recerca i innovació (tant de projectes com de transferència de coneixement) i 4,6 d'altres ingressos.

Es manté un finançament màxim de la Generalitat de Catalunya per any de 25,2 milions d'euros en concepte de subvenció corrent i 4,6 de subvenció d'inversions. Aquesta subvenció es rep sempre que s'obtinguin els resultats establerts en el Conveni programa (representa només el 19,6% del pressupost, la xifra més baixa fins ara). A més, també es preveuen 7,1 milions d'euros addicionals en concepte d'inversions, dels quals 4,2 milions d'euros es destinaran a tecnologia i 2 milions d'euros a recursos d'aprenentatge, entre altres.

Proposta de renovació del mandat del rector fins al 2023

En la reunió del passat 23 d'octubre, el Patronat va formular una proposta inicial de renovació del mandat del rector, Josep A. Planell, per un únic període de tres anys, fins al 2023, d'acord amb el que preveu l'article 23 dels Estatuts reformats l'any passat. Posteriorment, en la reunió anual del Consell d'Universitat celebrada el 3 de desembre, el president del Patronat va informar d'aquesta proposta i dels motius que la justifiquen a fi d'escoltar, com és preceptiu, el parer del Consell.

Un cop escoltat el Consell d'Universitat, en la reunió plenària celebrada el 5 de desembre, el Patronat ha acordat continuar amb el procediment de renovació del càrrec, que culminarà amb la proposta al Govern de la Generalitat de Catalunya perquè, si escau, la ratifiqui.

Patronat de la UOC

El Patronat és el màxim òrgan de representació, govern i administració de la UOC, segons els Estatuts de la FUOC. Delega algunes de les seves funcions en la Comissió Permanent, que és l'òrgan permanent d'administració i gestió de la UOC. A més, és assistit pel Consell Assessor, òrgan consultiu.

Veure més sobre Institucional