17/12/20 · Institucional

La 'compliance officer' de la UOC, seleccionada com la millor d'Espanya del 2020

El jurat dels Premis ASCOM 2020 atorga a Adriana Antich el premi en la categoria individual

Adriana Antich va ser nomenada fa just un any responsable de compliment normatiu (compliance officer) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i delegada de protecció de dades. Es tracta d'una figura que vetlla pel correcte compliment normatiu de l'organització amb l'objectiu de detectar possibles riscos i minimitzar-los. Doncs just uns mesos més tard, ha estat seleccionada com la millor professional d'Espanya del seu àmbit d'aquest 2020. Es tracta del premi en la categoria individual que concedeix l'Asociación Española de Compliance (ASCOM), en la 4a. edició dels seus premis. Aquest dijous, 17 de desembre, a les 12 h, tindrà lloc la cerimònia virtual de lliurament dels guardons.

Segons el jurat, el premi en la categoria individual ha recaigut en Adriana Antich per ser una compliance officer amb un perfil jove però de gran maduresa, que exerceix amb gran reconeixement la tasca de compliance a la Universitat Oberta de Catalunya, amb més de 1.200 treballadors i amb presència a Espanya i Llatinoamèrica, posant en valor la figura del responsable de compliment normatiu en el sector educatiu. A més, combina les tasques de chief compliance officer amb les de delegada de protecció de dades de l'entitat en què treballa.

En l'anterior edició aquest premi va ser atorgat a la compliance officer de Novartis Farmaceutica i el 2018 la compliance officer del Banco Santander

El CV d'Adriana Antich

Antich és llicenciada en Dret per la UPF, en la promoció de l'any 2009. Té un màster de Dret Penal i Ciències Penals per la UB i la UPF, un postgrau de Corporate Compliance per ESADE i un Curs de Formació de Delegats de Protecció de Dades (DPO) impartit per l'ICAB, el qual li dona accés a poder-se examinar per obtenir la certificació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades com a DPO. A més a més, disposa de la certificació de compliance CESCOM emesa per l'Asociación Española de Compliance (ASCOM) i per la International Federation of Compliance Associations (IFCA), la qual l'acredita com a experta en la matèria.

Pel que fa a la seva trajectòria professional prèvia, quan l'Adriana es va incorporar a la UOC comptava amb deu anys d'experiència com a advocada exercent; tota la seva carrera professional l'havia dut a terme a despatxos d'advocats de primer nivell. En aquest sentit, la seva trajectòria l'havia desenvolupat majoritàriament a despatxos internacionals (Garrigues i Dentons). L'últim despatx on va treballar abans d'incorporar-se a la UOC va ser Dentons, el qual és actualment el més gran del món, amb més de 10.000 advocats.

En aquests deu anys va implantar més de seixanta programes de compliment normatiu a empreses (majoritàriament multinacionals) de diferents sectors, incloent-hi l'acadèmic.

Premis ASCOM 2020

Aquests premis reconeixen persones i organitzacions que afavoreixen la professionalització, la difusió i la consolidació de la funció de compliance a Espanya ‒des del rigor, el coneixement i les bones pràctiques‒ en cadascuna de les categories següents:

• Categoria Institucional: Lehiaren Euskal Agintaritza/Autoritat Basca de la Competència
  • Categoria Empresa: Mutualidad General de la Abogacía, Mutualidad de Previsión Social a Prima Fija
  • Categoria Mitjà de Comunicació: secció legal del suplement Negocios del diari El País
  • Categoria Individual: Adriana Antich Ambatlle
  • Categoria Certificat CESCOM: Georgina Torras Calderón i María Esperanza Toral Gasca
  • Categoria Jove menor de 35: Jesica Hita Ruiz

Sobre ASCOM

ASCOM és l'Asociación Española de Compliance, la primera associació professional d'aquestes característiques a Espanya, constituïda pel maig del 2014 en resposta a la necessitat de crear un espai comú per als professionals de compliance a Espanya. És una associació independent sense ànim de lucre, que es va crear per la iniciativa d'un grup de persones amb àmplia experiència en l'exercici de la funció de compliance, amb el principal objectiu de professionalitzar la funció a Espanya. ASCOM s'adreça als professionals de compliance de tots els sectors econòmics i de tot tipus d'organitzacions.

Veure més sobre Institucional