21/12/20 · Institucional

L'MBA de la UOC és el millor de parla hispana i en línia del món

Segons la VI edició del FSO Ranking, la UOC continua encapçalant la llista d'universitats en línia per tercer any consecutiu
CoWomen / Unsplash

El programa Executive MBA de la UOC és el millor MBA en línia de parla hispana del món segons el rànquing d'institucions de formació superior en línia (FSO Ranking) 2020, elaborat per la consultora Hamilton Global Intelligence. En la classificació s'han analitzat 200 institucions universitàries d'Espanya, Llatinoamèrica i els Estats Units, 60 més que en l'edició del 2019. El rànquing també constata que el 89,2 % de l'estudiantat que acaba un MBA en línia aconsegueix accedir a un lloc de treball i obté un increment salarial del 25 % de mitjana.

Aquesta recerca ha analitzat el programa Executive MBA de la UOC, adreçat a professionals amb un mínim de cinc anys d'experiència laboral en el món de la direcció i la gestió d'empreses que vulguin avançar a càrrecs de més responsabilitat orientats a la innovació, la creació d'empreses, els negocis internacionals, la direcció de nous projectes o els negocis digitals.

Segons el director acadèmic del programa, Ramon González Cambray, "continuar sent el millor MBA online de parla hispana del món és un gran reconeixement a tot l'equip de professionals que hi ha al darrere i al caràcter pràctic i innovador del programa, que començarà a l'octubre la seva 20a. edició".

Aquest professor, expert en organització d'empreses, estratègia i innovació, considera que la COVID-19 ha impactat en molts àmbits, especialment en l'organització de les empreses, que han accelerat els seus processos de transformació digital. Aquest fenomen es visualitza en un important augment de la demanda de formació en línia. Per respondre a aquesta demanda de nous perfils directius en un entorn digital, "és fonamental l'adquisició d'una visió global i estratègica, orientada a la presa de decisions en totes les àrees de la direcció d'una empresa, identificant les oportunitats i fonts d'avantatge competitiu", constata González Cambray.

Els estudiants aconsegueixen de mitjana un augment salarial del 25 % quan es graduen

L'FSO Ranking constata que un MBA en línia obre les portes a una feina o a un increment salarial. Quan acaben els estudis, els estudiants obtenen un increment salarial del 25 % de mitjana, i el 89,2 % aconsegueix accedir a un lloc de treball.

L'interès per cursar un MBA en línia s'ha disparat durant aquest últim any. Entre els motius més destacats hi ha la comoditat i flexibilitat que proporciona la formació en línia. En aquest sentit, més d'un 8 % assegura que el teletreball els ha animat a matricular-se'n.

Quant a la seva experiència després de fer aquesta formació, el 87,8 % dels estudiants opina que el programa "ha superat molt o bastant" les seves expectatives, i un 18 % afirma matricular-se'n també per prevenció davant la COVID-19. Nou de cada deu estudiants han trobat una feina després d'acabar el programa.

L'FSO Ranking inclou institucions que ofereixen formació superior en línia de màsters enfocats a l'administració i direcció d'empreses, amb un mínim de docència en línia del 70 %, de qualsevol país que l'imparteixi en espanyol i amb almenys cinc anys d'experiència (o cinc edicions del màster a avaluar) amb modalitat en línia.

Veure més sobre Institucional