22/7/21 · Institucional

'Save the date': la segona Fira d'Ocupació de la UOC tindrà lloc el 16 i 17 de novembre

Aquesta segona edició té l'objectiu de promoure la trobada entre estudiants, alumni, empreses i professionals (Foto: Linkedin Sales Solutions / Unsplash.com)

La UOC acollirà enguany la segona edició de la Fira d'Ocupació els dies 16 i 17 de novembre. Així, consolida un espai de trobada obert a l'estudiantat de la Universitat i els alumni interessats a conèixer les oportunitats que ofereix el mercat laboral. L'objectiu de la trobada és facilitar un espai de coneixement al voltant de l'ocupació i el mercat de treball on poder conèixer noves organitzacions, fer contactes, realitzar entrevistes i facilitar el contacte amb les empreses, professionals i institucions de diferents àmbits.

La fira serà una nova oportunitat perquè empreses i organitzacions de tots els àmbits puguin entrar en contacte amb els estudiants de la Universitat, que destaquen per l'amplitud dels seus perfils i graus d'experiència professional, així com per la seva diversitat geogràfica.

La trobada tornarà a ser completament virtual i comptarà amb una plataforma per propiciar la interacció entre la comunitat UOC i les empreses participants. "L'entorn digital és, sens dubte, el preferit entre els nostres estudiants i alumni, que tenen competències molt fortes en aquest sentit per la naturalesa de la Universitat", afirma Elisenda Farràs, directora de l'Àrea de Serveis d'Orientació i Carrera Professional de la UOC, que també destaca el gran ventall de candidats com un dels punts més atractius de la fira.

La primera edició de la fira, un èxit rotund

La nova edició de la Fira d'Ocupació recull l'èxit de la primera, que es va celebrar el novembre del 2020 amb la participació de més de 7.000 inscrits i 120 empreses de tots els sectors. La setmana posterior a la fira, les ponències virtuals a càrrec de ponents experts en diversos àmbits i les empreses participants acumulaven al voltant de 10.000 reproduccions.

"El gran interès que va despertar la fira l'any passat ens anima a organitzar-ne una segona edició, ja que un dels propòsits de la UOC és donar eines al nostre estudiantat i alumni per al seu creixement professional i el seu aprenentatge constant", explica Farràs.

És precisament el perfil d'estudiant de la UOC —que ja té feina i vol progressar o vol conèixer altres opcions laborals i fer contactes— el que propicia l'organització d'una fira d'ocupació única i diferenciada d'altres propostes: "Volem defugir de les fires que suposen únicament un espai per trobar feina", apunta Farràs. Així, la Universitat s'inclina per proposar una trobada integral on també es puguin fer contactes, intercanviar experiències i reflexionar al voltant de l'ocupabilitat.

L'any passat s'hi van publicar 576 ofertes —de les quals 424 van ser ofertes laborals i 152, convenis de pràctiques— amb presència majoritària en ciutats com Barcelona i Madrid, però també arreu del territori català i algunes opcions internacionals en ciutats d'Europa i l'Amèrica Llatina. Alhora, es van dur a terme 42 ponències per part d'experts impulsades per la UOC i 22 sessions corporatives a càrrec d'empreses.

"Convidem empreses a participar-hi perquè estan buscant persones per treballar, per fer pràctiques o perquè tenen projectes que ens semblen interessants", diu Farràs, "però també volem generar un discurs i una reflexió profitosa al voltant de diversos àmbits del món del treball. El nostre punt a favor són uns tipus d'estudiants a qui ajudem a estimular si estan buscant canvis i els preparem per al mercat".

Les novetats de l'edició d'enguany

Precisament per aprofundir en aquesta preparació, una de les novetats que s'incorporaran a la segona edició és la celebració d'una àmplia prefira oberta a estudiants i alumni que tindrà lloc entre el 3 i el 7 de novembre.

Aquests mateixos dies serviran com a Open Day perquè els estudiants accedeixin a veure quines empreses i ofertes hi ha disponibles i puguin sol·licitar entrevistes. "Això ens permetrà oferir una fira molt professional on els candidats podran anotar a l'agenda uns dies abans trobades del tipus speed dating amb les empreses, i les empreses ja hauran fet una primera tria dels perfils que els interessen", explica Farràs. "Durant l'esdeveniment en si, també es podrà connectar espontàniament amb les organitzacions, però els Open Day tindran el valor afegit de poder-ho anar planificant".

Uns dies abans de la prefira s'oferiran tallers i recursos perquè estudiants i alumni puguin preparar les trobades amb les empreses i comptar amb un acompanyament previ a les entrevistes.

Un dels objectius de la nova edició és comptar amb més ofertes i empreses per a tots els estudis i perfils, per propiciar un gran encaix entre els candidats i les ofertes. En aquest sentit, es mirarà d'augmentar el nombre d'empreses que hi participaran, i es tornarà a convidar tots els sectors a ser-hi. També es reforçaran les presentacions corporatives.

De nou, les ponències per part d'experts giraran al voltant dels eixos de l'ocupabilitat, l'emprenedoria, la competitivitat i les sortides professionals. Amb la voluntat de propiciar el coneixement obert, les ponències seran gratuïtes i accessibles per a tothom, mentre que a la fira podran accedir-hi lliurement tots els estudiants i alumni de la UOC.

Veure més sobre Institucional