16/12/21 · Institucional

Tendències 2022: la digitalització marca el full de ruta

Experts de la UOC desgranen quines són les tendències en e-learning, màrqueting, e-health, tecnologia, delinqüència, art digital i comunicació.
La tecnologia arriba a tots els àmbits i defineix les tendències del 2022 (foto: Artturi Jalli /-unsplash)

Green computing, alfabetització digital, ciberdelinqüència econòmica, social i organitzada, realitat virtual a les aules, les xarxes socials com a botigues virtuals...  La digitalització marca el full de ruta dels avenços del proper any. Experts de la UOC desgranen quines són les tendències en e-learning, marketing, e-health, tecnologia, delinqüència, art digital i comunicació.

1- E-learning

L'ensenyament híbrid, la formació dels estudiants en competències transversals, les noves modalitats d'acreditació o el reforç de l'aprenentatge al llarg de la vida són alguns dels aspectes que continuaran agafant força els propers mesos. Experts en aprenentatge online de l'eLearn Center de la UOC revelen les vuit tendències en e-learning que veurem el 2022.

2- Comunicació

Ha nascut un nou consumidor arran de la pandèmia? Quins valors marcaran les campanyes del 2022? Augmentarà o disminuirà l'entusiasme per l'entorn digital? En definitiva, quines novetats i oportunitats veurem en l'àmbit de la comunicació? Professors dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC revelen cinc oportunitats comunicatives que es consolidaran o arribaran l'any que ve.

3- Tecnologia

Seguirem parlant de ciberdelinqüència o NFT? Ens acostumarem a llegir notícies sobre cloud, edge i fog computing? Professors de l'Observatori Tecnològic dels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC presenten deu tendències tecnològiques que seran protagonistes l'any que ve: seguretat informàtica, green computing, robòtica, intel·ligència artificial responsable, blockchain, moviments antitecnologia…

4- Salut digital

Incloure la perspectiva del pacient en la recerca i avaluació, caminar cap a la cobertura universal de la salut o incorporar l'ètica com a principi fonamental en el maneig de les dades sanitàries són alguns dels processos que s'estendran el proper any en l'àmbit de la salut digital. Professors del màster universitari de Salut Digital (E-health) i investigadors de l'eHealth Center de la UOC expliquen les principals línies de recerca de la tecnologia aplicada a la salut durant el 2022.

5- Marketing

Durant el 2022 es consolidaran les tendències en màrqueting que han demostrat el seu potencial i creixement els últims anys. Professors de marketing de la UOC donen les pistes del futur d'un sector en què s'enfortirà la digitalització i hibridació de les metodologies de recerca, es potenciarà el user-generated content (la cocreació de contingut amb l'usuari) o s'incrementarà l'ús de les xarxes socials com a botigues virtuals.

6- Art

L'abaratiment dels costos i la popularització de la tecnologia permeten que l'art immersiu (no s'ha de confondre amb l'interactiu) es coroni com la gran tendència de l'esfera artística el 2022. Professors dels Estudis d'Arts i Humanitats de la UOC donen pistes del recorregut i el futur d'aquesta proposta artística, en què l'espectador està totalment implicat en l'obra i en forma part.

7- Delinqüència

Sí, en delinqüència també hi ha tendències. Professors dels Estudis de Dret i Ciència Política de la UOC les analitzen de cara al 2022 i destaquen l'estancament, els últims mesos, dels delictes de gènere o molt violents, que potser, i depenent de les restriccions derivades de la pandèmia, tornaran a augmentar. Per contra, posen de manifest l'increment de la ciberdelinqüència econòmica, social i, sobretot, organitzada, i l'estabilització, pel que fa al nombre, dels delictes patrimonials.

Veure més sobre Institucional