11/5/22 · Institucional

La UOC inaugura la primera oficina a Màlaga

El nombre d'estudiants de la Universitat Oberta de Catalunya a la província de Màlaga ha augmentat un 60 % durant els últims quatre anys
La UOC signa una aliança amb Impact Hub Málaga
La UOC signa una aliança amb Impact Hub Màlaga (Foto: Impact Hub)

El dimarts 17 de maig, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) inaugura la primera oficina a Màlaga per atendre els estudiants d'aquesta província, el nombre dels quals ha augmentat gairebé un 60 % durant els últims quatre cursos. L'oficina estarà situada a Impact Hub Málaga. Per a la inauguració de l'oficina, les dues institucions han organitzat la taula rodona "Navegar l'onada d'innovació".

Per a Miguel Ángel García, delegat de la UOC a Andalusia, "el creixement continuat d'estudiants a Màlaga ens permet tenir una comunitat UOC significativa a la ciutat, que comprèn estudiants, alumnis i professors col·laboradors". Disposar d'un espai de referència com Impact Hub Málaga "ens permetrà incentivar la interacció dels membres de la nostra comunitat", explica García.

"La presència d'una universitat com la UOC al nostre espai és una molt bona notícia, especialment en aquest moment, en què Màlaga creix tecnològicament i empresarialment", assegura María Alonso, directora d'Impact Hub Málaga. Segons Alonso, la formació acadèmica per adaptar-se a aquest nou entorn laboral és "fonamental": "ja hi ha empreses amb dificultats per trobar determinats perfils, de manera que una universitat com la UOC tindrà un gran impacte social ara i en el futur", afirma.

Àngels Fitó, vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat de la UOC, encarregada d'obrir la jornada, destaca l'aposta de la UOC per "ser una universitat emprenedora que interaccioni amb l'entorn i catalitzi el coneixement per afavorir el progrés econòmic i social". L'obertura del punt UOC a Màlaga compleix, segons Fitó, un doble objectiu: "atendre els alumnes malaguenys i interactuar amb el territori". "Som una universitat emprenedora i, per poder exercir aquesta capacitat de promoure noves idees, és important formar part activa d'aquests ecosistemes, en què una cultura d'innovació oberta i col·laborativa afavoreix la connexió de coneixement", afirma la vicerectora.

"És indiscutible que Màlaga s'està convertint en un focus d'atracció de talent i innovació, i no exclusivament en l'àmbit de les empreses de base tecnològica. Com a universitat innovadora que és, pensem que la UOC ha d'aprofitar l'oportunitat de formar part del procés de transformació que viu la ciutat i ha d'augmentar el nivell de col·laboració amb empreses i institucions malaguenyes", afegeix el delegat de la UOC. Actualment, la Universitat té una seu a Sevilla.

Jornada d'innovació

Per a la inauguració, Impact Hub Málaga i la UOC han organitzat la taula rodona "Navegar l'onada d'innovació". Magdalena Trillo, assessora de transformació digital del Grup Joly, moderarà el debat entorn dels conceptes de transferència de coneixement i transformació de la ciutat. En el debat també hi participaran Jesús Amores, director del Centre Europeu d'R+D de Vodafone; Rafael Senén, president d'Impact Hub Málaga, i Àngels Fitó, vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat de la UOC.

Per a Fitó, "la innovació no és possible sense una concepció ecosistèmica en què organitzacions públiques i privades interactuïn amb la ciutadania i amb el mateix planeta per proposar solucions innovadores que alineïn el coneixement, el talent i la tecnologia per afavorir la prosperitat local i global". "Aquesta interconnexió necessària d'agents i recursos ens interpel·la a tots per fomentar dinàmiques de col·laboració ambicioses i simbiòtiques", conclou la vicerectora.

La UOC a Màlaga

El nombre d'estudiants a la província de Màlaga ha augmentat un 58,71 % durant els últims quatre anys: de 729 el 2018 a 1.157 el 2021. La comunitat UOC la completen més de trenta professors col·laboradors i gairebé mil alumnis a la ciutat i a l'àrea metropolitana de Màlaga.

Entre les disciplines més sol·licitades pels residents a la província, hi ha, en primer lloc, el grau de Psicologia, seguit del màster universitari d'Educació i TIC (E-learning) i del grau de Dret. També tenen molta demanda els graus d'Enginyeria Informàtica i d'Administració i Direcció d'Empreses, a més dels màsters universitaris de Dificultats de l'Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge i d'Advocacia.

Convocatòria

Data: 17 de maig del 2022