22/6/22 · Institucional

La UOC celebra la Setmana per la Pau - Arcadi Oliveres, organitzada per Justícia i Pau

Foto: Candice Seplow / Unsplash

Del 27 al 30 de juny, l'associació Justícia i Pau organitzarà la Setmana per la Pau - Arcadi Oliveres, un esdeveniment que serà un espai de trobada i reflexió per a tota la ciutadania i que se centrarà a mantenir viu el llegat de l'economista Arcadi Oliveres, que va morir l'any 2021. La Universitat Oberta de Catalunya (UOC), col·laboradora de l'entitat, convida tota la comunitat universitària a participar en les diferents activitats que tindran lloc a la ciutat de Barcelona.

"Ens unim a aquesta Setmana per la Pau perquè compartim i promovem els mateixos valors de pau, diversitat, democràcia, respecte pels drets humans, desenvolupament humà integral i justícia restaurativa que fomenta Justícia i Pau", ha destacat Gemma Xarles, directora de Globalització i Cooperació de la UOC, que convida tota la comunitat universitària a participar en els actes organitzats.

Per a Xarles, "més enllà de la docència, la Universitat ha de formar la ciutadania perquè sigui capaç d'afrontar els reptes socials que vivim al món". La directora també ha destacat la figura d'Arcadi Oliveres com a "referent del pacifisme i la no-violència, i pel seu activisme per la desmilitarització i la crítica a la indústria armamentística. Aquesta setmana, els carrers de Barcelona s'obriran a l'intercanvi de pensament i fomentaran el treball en xarxa per transformar la societat. La UOC, com a node de coneixement, no hi podia faltar", afegeix Xarles.

La relació de la UOC amb Justícia i Pau va més enllà d'aquest esdeveniment. Des d'inicis d'any, la UOC impulsa amb Justícia i Pau un programa de voluntariat penitenciari a les presons catalanes que ha despertat l'interès de la comunitat estudiantil. El voluntariat consisteix en l'acompanyament de persones internes en el seu procés de sortida en llibertat i vol contribuir a la rehabilitació i la reinserció social d'aquest col·lectiu.

Setmana d'activitats

L'esdeveniment començarà el dilluns 27 amb una roda de premsa a l'Espai Jove La Fontana de Gràcia, on la família d'Arcadi Oliveres, Justícia i Pau, TMB i Lafede.cat compartiran les iniciatives que es duran a terme durant la setmana i projectaran l'entrevista "El mètode Arcadi: una conversa sobre amor i lluita", produïda pels mitjans de comunicació La Directa i Crític.

El dimarts 28 tindrà lloc la taula rodona "El lideratge de la joventut per a una Europa del futur", un espai per compartir i presentar les demandes, reivindicacions i propostes de la joventut en matèria de sostenibilitat, feminisme, canvi climàtic, etc. Després de la jornada, es presentarà una agenda d'accions al Parlament de Catalunya, a la Comissió Europea i al Parlament Europeu.

El dimecres 29, a la plaça d'Idrissa Diallo, se celebrarà el happening "Per una ciutat de pau i antiracista", que inclourà una actuació de dansa contemporània de denúncia del passat esclavista de la plaça i de proposta per avançar cap a una ciutat més intercultural, justa i lliure. A la tarda se celebrarà "La pau del cor" a la plaça de Sant Jaume, un espai de silenci, meditació i pau, amb la participació de les diferents tradicions espirituals presents a la ciutat.

Per acabar la setmana, el dijous 30 tindrà lloc "La plaça del diàleg", que acollirà la instal·lació artística "Ser pacifista al segle xxi. Com contribuir a una cultura de pau ara i aquí?", creada per Domestic Data Streamers, a la plaça de la Universitat, amb l'objectiu de compartir els missatges d'Arcadi Oliveres als carrers i generar espais de trobada, debat i conscienciació de la ciutadania.

Veure més sobre Institucional