26/5/23 · Institucional

La UOC guanya dimensió internacional segons el Ranking CYD

En la desena edició d'aquesta classificació d'universitats de l'Estat espanyol, la UOC dobla la màxima puntuació en orientació internacional i guanya pes en recerca respecte del 2022
De nou, la UOC continua sent la universitat en línia més ben valorada de l'Estat
La UOC obté un total de 36 indicadors de rendiment en aquesta classificació, que analitza 80 universitats de l'Estat espanyol. (Foto: UOC)

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) duplica els indicadors d'alt rendiment en la dimensió internacional de la institució i en guanya un en recerca, segons el Ranking CYD 2023, que avalua les universitats espanyoles amb indicadors de rendiment. I la UOC n'obté un total de 36. Aquests són els resultats obtinguts en la desena edició d'aquesta classificació, que ha analitzat 80 universitats de l'Estat espanyol, 29 àmbits de coneixement i 3.266 titulacions.

Dels 36 indicadors de rendiment que ha obtingut la UOC al Ranking CYD 2023, tretze reben la màxima puntuació i es consideren indicadors de rendiment alt.

Pel que fa a l'orientació internacional, la UOC rep quatre indicadors de rendiment alt (dos més que en l'edició anterior): pràctiques a l'estranger, professorat estranger, tesis doctorals internacionals i publicacions internacionals. També obté un indicador de rendiment mitjà en titulacions de grau impartides en llengua estrangera.

Segons aquest rànquing, la institució obté quatre indicadors de rendiment alt en recerca, un més que en l'edició de 2022. Concretament, té semàfors verds en publicacions per professor, publicacions altament citades, impacte normalitzat de les publicacions i trams d'investigació. També obté quatre indicadors de rendiment mitjà en fons externs d'investigació liquidats, fons externs d'investigació captats, publicacions en obert i postdoctorats.

Aquesta fita reflecteix l'aposta de la Universitat per la recerca i la innovació, que duen a terme més de 500 investigadors i investigadores, articulats en més de 50 grups de recerca, un programa de recerca en aprenentatge en línia (l'e-Learning Research), dos centres de recerca (l'Internet Interdisciplinary Institute [IN3] i l'eHealth Center) i una escola de doctorat. A més, la UOC impulsa la innovació en l'aprenentatge digital mitjançant l'eLearning Innovation Center (eLinC) i la transferència de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

La UOC també aconsegueix tres indicadors de rendiment alt en l'àmbit de l'ensenyament i l'aprenentatge. Concretament, té la màxima puntuació en la taxa d'èxit i en el percentatge d'estudiants d'altres comunitats autònomes de grau i de màster. També obté dos indicadors de rendiment mitjà en la taxa de rendiment de grau i de màster.

Finalment, en l'àmbit de la transferència de coneixement, la UOC obté dos indicadors de rendiment alt: ingressos per llicències i ingressos per formació contínua.

També obté tres indicadors de rendiment mitjà en empreses derivades (spin-offs), publicacions amb empreses i patents concedides per professor. Aquests resultats reflecteixen el treball que ha fet la Universitat els darrers anys per aconseguir lligams més estrets de col·laboració amb les empreses, amb altres universitats i amb entitats de recerca i desenvolupament (R+D), d'acord amb el tercer objectiu que han d'assolir totes les universitats: la transferència de coneixement i de tecnologia al seu entorn.

El Ranking CYD analitza també la contribució de les universitats al desenvolupament regional. En el cas de la UOC, obté tres indicadors de rendiment mitjà en publicacions regionals, publicacions amb empreses regionals i fons d'investigació regionals.

La UOC és la universitat en línia més ben valorada de l'Estat

Aquesta classificació dona a la UOC tretze indicadors de rendiment alt i la situa per davant de la Universitat Isabel I, que en té nou; la Universitat Internacional de La Rioja (UNIR), que en té vuit; la Universitat Internacional de València (VIU), que en té sis; la Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED), que en té cinc, i la Universitat a Distància de Madrid (UDIMA), que en té tres.

Desena edició del Ranking CYD

En aquesta desena edició del Ranking CYD, les deu universitats de l'Estat espanyol que destaquen per tenir un nombre més gran d'indicadors de més rendiment són la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Navarra, la Universitat Carlos III de Madrid, la Universidad Autónoma de Madrid, la Universitat de Barcelona, la Universitat Pontificia Comillas, la Universitat de Deusto, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat Ramon Llull.

Les universitats participants representen el 93 % de les 86 universitats actives que imparteixen ensenyaments de grau incloses al Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT). D'aquestes, 48 són públiques (una xifra que suposa el 100 % de representativitat) i 32 són privades (el 89 % respecte del total).

Pel que fa a les comunitats autònomes amb un nombre més gran d'indicadors de més rendiment, són Navarra, Catalunya i el País Basc.

Veure més sobre Institucional