27/9/18 · Institucional

La UOC debuta en el rànquing Times Higher Education com a única universitat on-line de l'Estat espanyol

La revista britànica especialitzada en educació inclou, per primera vegada, la Universitat Oberta de Catalunya i la situa en la 12a. posició de les 38 universitats espanyoles que consten en aquesta classificació

La revista britànica especialitzada en educació Times Higher Education (THE) acaba de presentar una nova llista de les millors universitats del món, entre les quals situa, per primera vegada, la UOC. En aquesta nova edició, la Universitat Oberta de Catalunya debuta en la posició 12 de les 38 universitats espanyoles, de manera que es converteix en l'única universitat on-line de tot Espanya que consta en el rànquing. En la classificació global, la UOC es troba en la franja de 601 a 800 del total d'institucions, que són 1.258 universitats de tot el món.

Per tal d'analitzar el nivell d'excel·lència de l'ensenyament superior, el rànquing THE avalua les cinc àrees següents de les universitats: docència (amb un pes del 30%), recerca (30%), citacions (30%), internacionalització (7,5%) i transferència (2,5%). En el cas de la UOC, els resultats obtinguts en cadascuna d'aquestes àrees són els següents: 12,8 en docència, 12,5 en recerca, 71,3 en citacions, 39,8 en internacionalització i 34,9 en transferència.

Times Higher Education

El THE és, juntament amb el de Shangai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior. En l'àmbit català, es destaquen la Universitat Pompeu Fabra (UPF), en el lloc 135, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que se situa en el 145, la Universitat de Barcelona (UB), que es manté en el grup entre els llocs 201 i 250, la Universitat Rovira i Virgili, que és a la franja de 401 a 500, i la Universitat Politècnica de Catalunya, situada en el grup de 501 a 600.

De les 84 universitats que hi ha a Espanya, només són 38 les que surten entre les millors institucions d'ensenyament superior del món, nou més que l'any passat. La Universitat de Navarra és entre els llocs 251 i 300, la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) entre el 351 i el 400, i la Universitat Complutense de Madrid (UCM) entre el 401 i el 500. A més de la UOC, debuten en aquesta classificació la Universitat de les Illes Balears (UIB), la Universitat Jaume I, la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria i la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

La llista és encapçalada un any més per les universitats britàniques Oxford i Cambridge, en el primer i segon lloc, respectivament. La Universitat de Stanford, l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i l'Institut de Tecnologia de Califòrnia (Caltech) ocupen les posicions següents.

Veure més sobre Institucional