23/6/21 · Institucional

La UOC excel·leix en fons de recerca europeus segons l'U-Ranking 2021

Segons aquest rànquing universitari, la UOC també excel·leix en la mitjana de cotització dels seus graduats (que se situa en 32.559 euros) i en el percentatge de PDI doctor
Foto: UOC

Segons l'U-Ranking 2021, de la Fundació BBVA i l'Institut Valencià de Recerques Econòmiques (IVIE), la UOC obté uns resultats excel·lents en fons de recerca europeus per personal docent investigador (PDI) doctor, en el percentatge de publicacions amb coautories internacionals i en el percentatge de publicacions en el primer quartil, d'acord amb els indicadors de recerca i innovació. A més, segons els indicadors d'inserció laboral dels graduats, l'estudi constata uns resultats excel·lents en la base mitjana de cotització de la seva comunitat de graduats i graduades i en la seva taxa d'afiliació. Quant a la docència, la UOC excel·leix en el percentatge de PDI doctor, en la taxa d'èxit i en el percentatge d'estudiants de postgrau

Aquest rànquing analitza els resultats docents, en recerca i innovació i en inserció laboral de 72 universitats de l'Estat espanyol; cobreix el 98 % del sistema universitari espanyol en termes de nombre d'estudiants de grau, i examina més de 3.400 graus i dobles graus. En la classificació general, la UOC se situa en la sisena posició, juntament amb dotze universitats més, amb un índex d'1. Així, doncs, escala una posició respecte de l'edició passada d'aquest rànquing.

Pel que fa a la recerca i la innovació, la UOC se situa en la vuitena posició (en l'edició del 2020 ocupava la novena) amb un índex d'1,2, lloc que comparteix amb onze universitats més, com ara la Universitat de Lleida i la Universitat de la Corunya. Els indicadors que excel·leixen respecte de la resta d'universitats són els fons de recerca europeus per PDI doctor, el percentatge de publicacions amb coautories internacionals, el percentatge de publicacions en el primer quartil, les citacions per document, el factor d'impacte mitjà, i els documents científics per PDI doctor. Se situen en la franja mitjana els recursos públics competitius per PDI doctor, els contractes de personal de recerca per pressupost i les tesis doctorals llegides pel PDI doctor.

Pel que fa a la docència, la UOC se situa en la cinquena posició amb un índex de 0,9 (manté la posició de fa un any), juntament amb onze universitats més, com ara la Universitat de Sevilla i la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria. En aquest àmbit, la UOC destaca amb indicadors que excel·leixen en el PDI doctor, la taxa d'èxit i el percentatge d'estudiants de postgrau. Se situen en la franja mitjana la taxa de no abandonament i el percentatge d'estudiants estrangers.

Quant als indicadors d'inserció laboral, l'estudi constata uns resultats excel·lents en la taxa d'afiliació (80,5 %) i en la base mitjana de cotització de la comunitat de graduats i graduades de la UOC (32.559 euros)

Lideren la classificació general de l'U-Ranking 2021 la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Carlos III de Madrid.

Veure més sobre Institucional