30/9/21 · Institucional

La UOC obté sis excel·lents a l'U-Multirank

La UOC excel·leix en transferència del coneixement, compromís regional i docència i aprenentatge
Foto: UOC

L'U-Multirank ha publicat aquest setembre els resultats de la vuitena edició del seu rànquing 2021, que avalua més de 1.945 universitats de 96 països d'arreu del món. Segons els seus resultats, la UOC obté sis excel·lents en compromís regional, en transferència del coneixement, i en docència i aprenentatge. Com a novetat d’enguany, hi ha un indicador nou sobre gènere, el Gender Balance, que avalua la probabilitat de les universitàries respecte als universitaris d’obtenir un doctorat, i en aquest punt la UOC també excel·leix.

Aquests sis excel·lents o indicadors de molt bon rendiment corresponen a ingressos de fonts privades i a ingressos per desenvolupament professional continu quant a l'àmbit de la transferència del coneixement; a publicacions locals, a titulats de grau que treballen a la regió i a titulats de màster que treballen a la regió dins del compromís regional de la institució, i al nou indicador de balanç de gènere quant a l’àmbit de la docència i l’aprenentatge.

Segons aquest rànquing, la UOC també obté set indicadors de bon rendiment. Tres se'ls emporten les publicacions d’accés obert, les citacions i les publicacions interdisciplinàries, dins de l'àmbit de la recerca. Tres més corresponen a l’equip docent internacional, als doctorats internacionals i a les publicacions internacionals, dins de l’àmbit de l’orientació internacional. En l'àmbit del compromís regional es troba el darrer indicador de bon rendiment, que es correspon a ingressos de recursos regionals.

Sobre l'U-Multirank

L'U-Multirank proposa un enfocament multidimensional i orientat a l'usuari per a elaborar a mida de les seves necessitats una classificació internacional d'institucions d'ensenyament superior mitjançant indicadors que cobreixen cinc dimensions: ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement, orientació internacional i contribució al desenvolupament regional. Des del 2017 està finançada per la Fundació Bertelsmann, el programa Erasmus + de la Unió Europea i el Grup Santander. U-Multirank està desenvolupat i implementat per un consorci independent. Té com a socis diverses institucions entre les que cal destacar la Fundación CYD.

Des de la seva primera publicació el 2014, l’U-Multirank ha més que doblat el nombre d’universitats analitzades, que han passat de 850 a 1.945 i ha increment la cobertura territorials, que ha passat de 74 a 96 països, i inclou més de 5.000 facultats i més de 12.000 programes d’estudi de 30 àrees de coneixement. La UOC figura en aquest rànquing des de l'any 2015, coincidint amb la segona edició de la classificació.

Veure més sobre Institucional