4/11/22 · Institucional

La UOC continua essent la quarta millor universitat de l'Estat en ciències socials, segons el THE

El rànquing de Times Higher Education també situa la UOC al top 10 de les millors universitats de l'Estat en informàtica, arts i humanitats, i economia i empresa
La UOC debuta en l'àmbit de la psicologia i se situa al top 20 d'Espanya
Foto: THE

La revista Times Higher Education (THE) acaba de fer pública una nova llista de les millors universitats del món per àmbits de coneixement, i situa la UOC com la quarta millor universitat de l'Estat en ciències socials. Així doncs, la Universitat es manté al mateix esglaó respecte de la darrera edició. A més, el prestigiós rànquing també col·loca la UOC entre les deu millors universitats de l'Estat en informàtica, arts i humanitats, i economia i empresa, i entre les vint millors en psicologia, àmbit en què la Universitat debuta.

El THE 2023 situa la UOC com la quarta millor universitat de l'Estat en ciències socials, posició que manté respecte de l'edició de fa un any. Al davant, només hi ha la Universitat Autònoma de Barcelona (101-125), la Universitat Pompeu Fabra (126-150) i la Universitat de Barcelona (176-200).

A escala mundial, encapçala la llista la Universitat d'Oxford, i la UOC se situa en la franja 251-300 en aquest àmbit de coneixement.

En informàtica, la UOC es troba entre les 400 millors universitats del món

El THE situa la UOC en la franja 301-400 de les millors universitats del planeta en l’àmbit de la informàtica. A escala estatal, la Universitat es troba en el grup d’universitats que ocupen el tercer lloc, al mateix nivell que la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat de Salamanca. Al davant, només hi ha la Universitat de Còrdova, la Universitat de Granada i la Universitat de Jaén.

La Universitat d'Oxford encapçala la llista a escala mundial.

La Universitat millora en arts i humanitats, i passa de les 500 a les 400 millors universitats del món

El THE també situa la UOC entre les deu millors universitats de l'Estat en arts i humanitats, àmbit en què va debutar l'any passat. Enguany, a més, ha millorat: mentre que en l'edició del 2022 la UOC es col·locava entre les 401-500 millors universitats del món, ara ha pujat a la franja 301-400.

A escala estatal, la UOC comparteix franja amb la Universitat del País Basc, la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Santiago de Compostel·la i la Universitat de València.

Per la seva banda, la Universitat de Stanford encapçala la llista mundial d'arts i humanitats.

En economia i empresa, la UOC escala de les 600 a les 500 millors universitats del món

Pel que fa a l'àmbit de l'economia i empresa, i a escala mundial, la UOC millora posicions respecte de l'edició passada d'aquest rànquing, i passa de situar-se entre les 600 millors universitats del món a les 500 millors, concretament a la franja 401-500. Des del punt de vista estatal, se situa dins el grup d'universitats que ocupen el sisè lloc, al mateix nivell que la Universitat de Barcelona, la Universitat de Castella-la Manxa, la Universitat de Deusto i la Universitat de València.

En l'àmbit mundial, el primer lloc de la classificació l'ocupa l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).

La UOC debuta en l'àmbit de la psicologia

Per primera vegada, el THE inclou la UOC entre les 401-500 millors universitats del món en psicologia. A escala estatal, se situa en el conjunt d'universitats que ocupen el cinquè lloc, juntament amb la Universitat de les Illes Balears, la Universitat de Deusto, la Universitat de Girona, la Universitat Jaume I, la Universitat de Lleida, la Universitat d'Oviedo, la Universitat Rey Juan Carlos, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Salamanca, la Universitat de Santiago de Compostel·la i la Universitat de Sevilla.

Des del punt de vista mundial, segons el rànquing de la revista Times Higher Education per àmbits de coneixement, la Universitat de Stanford és la número u en psicologia.

El THE situa la UOC entre les deu millors universitats de l'Estat

Fa només uns dies, el THE feia públic el rànquing general de les millors universitats del món, en què la UOC apareixia per cinquena vegada, i ho feia escalant posicions. En aquesta edició, que correspon al 2023, el THE ubica la UOC en la franja 501-600 de les 1.799 institucions d'arreu del món analitzades enguany, mentre que en l'edició passada la Universitat se situava en la franja 601-800. Aquesta dada col·loca la UOC entre les deu millors universitats de l'Estat espanyol

El THE World University Rankings és, juntament amb el de Shanghai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior.

Veure més sobre Institucional