La UOC i TISAC signen un conveni per potenciar la salut digital a Iberoamèrica

La UOC i TISAC han formalitzat un conveni de col·laboració amb l'objectiu de promocionar l'ús de les tecnologies de la informació en l'àmbit de la salut i promoure la salut digital a escala internacional.

03/02/2023
Imma Alberch

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i Tecnología e Innovación en Salud (TISAC) han formalitzat un conveni de col·laboració amb l'objectiu de promocionar l'ús de les tecnologies de la informació en l'àmbit de la salut i promoure la salut digital a escala internacional. La formalització de la col·laboració entre aquestes dues organitzacions, orientades a la promoció de la salut digital, facilitarà el treball col·laboratiu en diferents projectes relacionats amb la formació i la recerca interdisciplinària en aquesta temàtica.

La signatura del conveni busca aprofundir en la formació, tant reglada com contínua, i en el desenvolupament de projectes de recerca en l'àmbit específic de la salut digital. També vol fomentar l'organització i realització de seminaris, reunions i jornades conjuntes per promoure la salut digital.

TISAC col·laborarà en la dinamització de comunitats de pràctica (CoP) en salut digital sorgides de la formació de postgrau internacional de Salut Digital, promogut per l'eHealth Center de la UOC. Es tracta d'un programa de formació finançat pel Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) i emmarcat en el pla "Argentina Campus Global", una iniciativa del Ministeri d'Educació, Cultura, Ciència i Tecnologia que promou la mobilitat internacional d'estudiants, docents, investigadors i artistes argentins a l'exterior i d'estrangers a l'Argentina.

TISAC, una comunitat de professionals que impulsa la salut digital a Iberoamèrica i el món

L'entitat va néixer l'any 2021 amb l'objectiu de compartir experiències entorn de la transformació digital en salut a Iberoamèrica i el món. Durant aquests anys, TISAC ha evolucionat fins a construir una comunitat que treballa per crear i compartir coneixement sobre l'ús de les tecnologies en l'àmbit de la salut i el benestar de la població, intercanviar experiències i promoure bones pràctiques, impulsar formació i recerca sobre innovació social i tecnològica en salut juntament amb institucions acadèmiques, i, finalment, col·laborar amb els organismes encarregats de la gestió i regulació de l'ús de les tecnologies en l'àmbit de la salut.