3/11/20 · Institucional

La UPSA i la UOC col·laboren per millorar la capacitació en 'e-learning' del professorat de la universitat boliviana

És la primera aliança que la UOC teixeix amb una institució boliviana

La UOC i la UPSA formen part de CINDA, xarxa integrada per 39 institucions d'educació superior d'Iberoamèrica
Foto: UPSA

La pandèmia global provocada per la COVID-19 ha obligat les institucions educatives d'arreu del món a adaptar-se, forçosament, a la docència en remot. Davant la perspectiva que s'apliquin noves mesures de distanciament social, la Universitat Privada de Santa Cruz de la Sierra (UPSA) de Bolívia s'ha aliat amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) per formar el seu professorat en docència virtual.

Durant el juliol, cinquanta docents de la universitat boliviana van seguir els cursos de docència en línia dissenyats per la UOC per capacitar el professorat universitari en el disseny d'activitats d'ensenyament i aprenentatge en entorns virtuals. I durant aquest octubre, una altra cinquantena de docents de la UPSA s'han format en el Campus Virtual de la UOC. «En aquests temps de docència no presencial, aquesta col·laboració amb la UOC, la millor universitat online d'Iberoamèrica, enriqueix enormement els programes de capacitacions permanents que fa la UPSA per al seu professorat», manifesta Sergio Daga, vicerector d'aquesta universitat.

Acompanyament en el salt a la virtualitat

«Fa diversos anys que des de la UOC acompanyem institucions de l'Amèrica Llatina en el procés de transformació digital i d'incorporació de la tecnologia a les seves metodologies d'aprenentatge», assenyala Pastora Martínez Samper, vicerectora de Globalització i Cooperació de la UOC. Amb la idea de contribuir a l'enfortiment dels sistemes d'educació superior, la UOC posa a disposició de la comunitat educativa els seus coneixements i la seva experiència com a universitat en línia per mitjà de l'assessorament a institucions universitàries, i també de la seva oferta formativa.

L'aliança amb la UPSA és rellevant per a la UOC, atès que és la primera vegada que la Universitat col·labora amb una institució boliviana. «Volem contribuir al repte de facilitar que l'estudiantat pugui continuar els estudis malgrat contextos com l'actual, i estem convençuts que l'e-learning pot ser una solució per aconseguir-ho», assegura Martínez Samper.

Sobre la UPSA

Fundada el 1984, la Universitat Privada de Santa Cruz de la Sierra (UPSA) és una universitat internacional boliviana d'alta qualitat docent i investigadora, centrada en l'atenció i en l'experiència acadèmica dels seus futurs, actuals i antics alumnes. La seva missió és formar talents humans competitius, amb visió globalitzada, esperit emprenedor i sentit ètic, que estiguin preparats per crear, gestionar i liderar activitats productives i innovadores que promoguin la transformació positiva de la comunitat.

Veure més sobre Institucional