17/6/22 · Institucional

L'ISEA2022 reafirma Barcelona com a capital de l'art electrònic

7.000 persones gaudeixen del primer espectacle de drons a Barcelona, exhibició que clausura aquest simposi d'art digital referent al món
500 persones van gaudir de la performance audiovisual "Fractal Listening", dels músics Sebastián Seifert i Santiago Bartolomé, a l'acte central de l'ISEA2022 Barcelona.

Impulsat per la UOC, l'ISEA2022 Barcelona, la 27a. edició del Simposi Internacional d'Art Electrònic, ha reunit una comunitat de més de 750 experts en art, ciència i tecnologia, així com els artistes digitals nacionals i internacionals més pioners a través de quatre exposicions que s'allargaran durant les setmanes vinents. Alhora, la ciutadania de Barcelona i del territori català ha pogut conèixer de primera mà múltiples activitats, tallers, xerrades o performances, entre els quals el primer espectacle de drons a Barcelona, i hi ha pogut participar.El director de l'ISEA2022 Barcelona i professor de la UOC, Pau Alsina, que fa anys que es dedica a la recerca en l'àmbit de les interseccions entre l'art, la ciència i la tecnologia, es mostra satisfet d'haver pogut portar a Barcelona un dels esdeveniments més importants en aquest sector i més consolidats a escala internacional. "Aquests dies, Barcelona s'ha convertit en la capital de l'art electrònic i l'ISEA ha reafirmat el lideratge de la ciutat en l'àmbit de la cultura digital", afirma Alsina.

Durant el simposi, que ha concentrat gran part de la seva activitat del 10 al 16 de juny, s'ha convidat a debatre sobre el nostre món de "possibles" a través de 140 presentacions d'experts, 45 presentacions institucionals, 40 xerrades d'artistes, 23 screenings, 18 pòsters i demos, 16 taules rodones, 13 tallers i 13 performances, que han tingut lloc majoritàriament al CCCB, epicentre del simposi, però també en espais com el MACBA o el Canòdrom.

Un espectacle de 100 drons i banda sonora pròpia a càrrec de Flock Drone Art Barcelona ha posat punt final a l'ISEA2022 Barcelona. La cita, oberta a tota la ciutadania, ha congregat més de 7.000 persones a la platja del Somorrostro aquest dimecres, 15 de juny, a la nit, amb figures de més de 100 metres d'envergadura. Es tracta del primer espectacle de drons que es fa a la ciutat de Barcelona i, amb el títol Eco, ha volgut conscienciar sobre l'emergència climàtica.

Les quatre exposicions principals de l’ISEA2022 Barcelona encara es poden visitar

L'ISEA2022 Barcelona ha reunit una esplèndida i extensa mostra de peces que treballen l'encreuament entre art, ciència i tecnologia, amb més de vuitanta obres, que es podran visitar durant les setmanes vinents. "Les obres exposades són un reflex del passat, el present i el futur de l'art electrònic", explica Irma Vilà, subdirectora de l'ISEA2022 Barcelona i professora de la UOC.

Concretament, el centre d'arts Santa Mònica presenta l'exposició principal de l'ISEA2022 Barcelona, "La irrupció", fins al 21 d'agost, mentre que el Recinte Modernista de Sant Pau allargarà la mostra "Possibles" fins al 30 de juny i La Capella ho farà fins al 28 d'agost amb "El que és possible i el que no". Juntament amb aquestes tres exposicions a Barcelona, Cal Massó (Reus) és la seu de l'exposició "Beep Collection: Origins", que es pot veure fins al 23 de juliol.

ISEA2022 Hospital de St. Pau 14-06-2022 004
Visitants a l'exposició d'obres digitals "Possibles", al Recinte Modernista de Sant Pau

En paral·lel, tant a Barcelona com a la resta del territori català encara hi ha programades múltiples activitats en el marc de l'Extended Program de l'ISEA2022 Barcelona, obertes a la ciutadania. Aquestes activitats s'han fet en col·laboració amb una cinquantena d'entitats de Barcelona i Catalunya provinents de diferents àmbits (científic, museístic, artístic i educatiu), amb l'objectiu de fer accessible la cultura digital a la ciutadania. L'Extended Program es pot consultar en aquest enllaç.

La UOC ha impulsat l’ISEA2022 Barcelona

L'ISEA2022 Barcelona ha estat organitzat per la UOC en col·laboració amb el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), el Santa Mònica, el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA), la NewArtFoundation, el Hub d'Art, Ciència i Tecnologia (Hac Te), l'Ajuntament de Barcelona —per mitjà de Barcelona Ciència i Universitats i l'Institut de Cultura—, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l'Institut Ramon Llull. La ciutat que succeirà Barcelona serà París, on se celebrarà aquest simposi el 2023.

Veure més sobre Institucional